آرشیو سه‌شنبه ۵ مهر ۱۳۹۰، شماره ۳۲۳۶
جامعه
۲۲

آغاز ثبت نام عمره و عتبات دانشجویان از امروز

دبیر ستاد عمره دانشگاهیان از آغاز ثبت نام عمره دانشجویی و عتبات عالیات دانشگاهیان سال90 از امروز خبر داد و گفت: ثبت نام تا20 مهر به مدت 15 روز ادامه دارد.

محمد زارع در گفت وگو با ایسنا، افزود: ثبت نام عمره دانشگاهیان در 3 گروه اساتید، دانشجویان پسر و دانشجویان متاهل و همچنین ثبت نام عتبات عالیات نیز در 5 گروه اساتید، دانشجویان پسر، دانشجویان متاهل، دانشجویان دختر و کارمندان انجام می شود.

وی با تاکید بر این که هر دانشجو در دوران تحصیل فقط یک بار می تواند به عمره دانشجویی مشرف شود، خاطرنشان کرد: علاقه مندان جهت ثبت نام می توانند به سایت عمره دانشگاهیان به نشانی http: / / www.labbayk.com مراجعه کنند.

دبیر ستاد عمره دانشگاهیان اظهارکرد: قرعه کشی عمره دانشگاهیان در فاصله زمانی 23 تا 25 مهر ماه انجام می شود.

افرادی هم که در قرعه کشی انتخاب شوند از 25 تا 30 مهرماه فرصت دارند ثبت نام نهایی خود را در سایت انجام دهند. زارع ادامه داد: امسال نیز وام 600 هزار تومانی در اختیار دانشجویان عمره گذار قرار خواهد گرفت و اعزام دانشگاهیان بدون نوبت و در پایان سال جاری و ابتدای سال91 انجام می شود. وی در خصوص سهمیه عمره سال 90 گفت: سهمیه امسال 30 هزار نفر است. زارع با اشاره به این که عمره امسال 12 روزه است و دانشجویان برای اعزام باید کمتر از40 سال داشته باشند، افزود: اساتید می توانند به صورت سه نفره و با فرزند خود اعزام شوند و در این زمینه اولویت با اساتیدی است که فرزند آنان دانشجوست.

جزئیات ثبت نام و اعزام دانشگاهیان به عتبات

دبیرستاد عمره دانشگاهیان با بیان این که ثبت نام عتبات دانشگاهیان نیز در فاصله زمانی 5 تا 20 مهر انجام می گیرد، گفت: اعزام دانشگاهیان به عتبات نیز از30 مهرماه روزانه با اعزام 2 اتوبوس آغاز خواهد شد و دانشجویان می توانند به همراه یکی از محارم خود به عتبات اعزام شوند.

وی با بیان این که با بانک ملی صحبت شده است تا 300 هزار تومان وام عتبات به دانشجویان ارائه کند مبلغ نهایی عتبات دانشگاهیان را 475هزار تومان بیان کرد و افزود: در فاصله زمانی 30 مهرماه تا10 دی، 5000 نفر را به عتبات عالیات اعزام خواهیم کرد.