آرشیو سه‌شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۳۹
شهرستان ها
۱۱

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:رزمندگان ما با بصیرت به دفاع مقدس پرداختند

اهواز- خبرنگار کیهان:

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: رزمندگان ما با بصیرت به دفاع مقدس پرداختند.

آیت الله دکتر محسن حیدری، در همایش بصیرت در دفاع مقدس که در تالار شهدای دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد، گفت: امام علی(ع) در آستانه جنگ با اهل قبله در خطبه 173 نهج البلاغه فرمودند: کسی می تواند پرچم جنگ را بلند کند که دارای دو خصوصیت بصیرت و صبر باشد.

وی با بیان اینکه جنگ تحمیلی ما نیز در مقابل اهل قبله بود و رزمندگان ما با بصیرت در این جنگ حضور یافتند، افزود: در زمان امام علی(ع) سه جنگ با اهل قبله که به ظاهر مسلمان بودند اما به ناحق سخن می گفتند صورت گرفت که به حکم قرآن چنین افرادی مستحق جنگ بودند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جنگ تحمیلی هم نوعی از تجاوز و به ناحق عمل کردن اهل قبله بود، خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، جریان های مختلفی پیش آمد و موجب شد در برابر افرادی که زمانی اهل قبله بودند ایستادگی کنیم.

امام جمعه موقت اهواز اضافه کرد: کسانی در زمان جنگ با ایجاد شبهه در خصوص شیعه کشی عنوان کردند که این جنگ مشروع نیست و عده ای نیز در داخل و خارج از کشور به دلیل بی بصیرتی حقانیت جنگ را زیر سوال بردند. این حرف ها در حالی بیان می شد که عراقی ها به کشور ما تجاوز کرده بودند، در این زمینه باید حق و باطل را شناخت و از نظر دین اسلام زمانی که یک نفر در برابر حق بایستد تفاوتی ندارد که مسلمان باشد یا نه، باید با شجاعت در برابر آن ایستادگی کرد.