آرشیو سه‌شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۳۹
دانشگاه
۱۲

اقتصاد دانش بنیان در دانشگاه ها وجود ندارد

رئیس جهاد دانشگاهی کشور با تاکید بر تقویت علم آموزی در دانشگاه های کشور گفت: اقتصاد دانش بنیان اکنون در دانشگاه های کشور وجود ندارد.

به گزارش مهر، محمد حسین یادگاری در نهمین گردهمایی سراسری اشتغال جهاد دانشگاهی در مجتمع رفاهی وزارت کشور افزود: جهاد دانشگاهی با مسئولیت پیگیری انقلاب فرهنگی در سال 59 در کشور تاسیس شده است.

وی اظهار داشت: این نهاد علمی پژوهشی کشور با گذشت سی و یک سال از انقلاب اکنون در رشته های مختلف علوم پایه، پژشکی، فنی و مهندسی و هنر اقدامات پژوهشی فراوانی صورت داده است.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور تولید علم و ارتقاء بخش فناوری دانشگاه ها از دغدغه های اساسی مسئولان نظام است، تصریح کرد: باید با تغییر زیرساخت ها در بخشهای مدیریت، آموزش، پشتیبانی و پژوهش دانشگاه ها، این مهم را محقق کرد.

یادگاری با بیان اینکه جهاد دانشگاهی باید در داخل دانشگاه حضور داشته باشد به رسالت اساسی خود عمل کند، یادآور شد: با تحقق این مهم، بسیاری از خروجی های دانشگاه جذب بازار کار و صنعت و تولید می شوند.

وی با تاکید بر استفاده دانشگاهیان از اساتید، مبتکران و اندیشمندان جهاد دانشگاهی افزود: برای داشتن جهاد دانشگاهی فعال و پویا نیازمند توسعه زیرساختهای پژوهشی و آموزشی دانشگاه ها هستیم.

سید علی اکبر طاهایی، استاندار مازندران با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم و جدی استان، ایجاد اشتغال در جامعه است، اظهار داشت: جهاد دانشگاهی با استفاده از ظرفیت های اساسی خود باید فرهنگ کارآفرینی را در شمال کشور ترویج دهد.