آرشیو سه‌شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۳۹
دانشگاه
۱۲

اجرای درس «فرهنگ و تمدن» در دانشگاه های وابسته به وزارت علوم

جلسه یکصد و ششم کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران، به ریاست دکتر علی اکبر ولایتی در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار و مقرر شد درس دو واحدی فرهنگ و تمدن در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اجرایی شود.

به گزارش مهر، در این جلسه در خصوص اجرایی شدن درس دو واحدی فرهنگ و تمدن در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مقرر شد نماینده این وزارتخانه پیگیریهای لازم را جهت اجرایی شدن این مصوبه انجام دهد.

همچنین در این جلسه نحوه تعامل با شورای سلامت رسانه ملی در زمینه های فرهنگ و تمدن مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد تا با توجه به هماهنگی های به عمل آمده در این جلسه، برنامه های رسانه ملی در زمینه طب سنتی بیشتر شود.

در این جلسه درباره دبیرخانه دائمی همایش معماری و شهرسازی اسلامی در دانشگاه هنر اسلامی ضمن مصوب قرار گرفتن این موضوع، مقرر شد کمیته فرهنگ و تمدن با همکاری آیسسکو از این همایش بین المللی پشتیبانی کند.

همچنین در این جلسه، دکتر علی اکبر ولایتی - رییس کمیته فرهنگ و تمدن شورای عالی انقلاب فرهنگی- گزارش کاملی از نحوه برگزاری کنفرانس بیداری اسلامی ارائه کرد.

وی با اشاره به حضور و استقبال چشمگیر صاحب نظران و اندیشمندان جهان اسلام از کنفرانس بیداری اسلامی، گفت: از 800 میهمان دعوت شده 700 نفر از 80 کشور جهان اسلام در کنفرانس بیداری اسلامی حضور داشتند و این کنفرانس با نظم بسیار زیادی برگزار شد.