آرشیو پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۰، شماره ۳۲۵۰
فرهنگ و هنر
۵

شهیدی مدیر اجرایی این رویداد، خبر برگزار نشدن جشنواره در اصفهان را شوخی دانست

حضور 30 کشور در جشنواره فیلم کودک و نوجوان

مدیر اجرایی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان، خبر برگزار نشدن این جشنواره در اصفهان را در حد یک شوخی دانست.

پیش از این احمد میرعلایی دبیر جشنواره کودک و نوجوان، برگزاری جشنواره در اصفهان را مشروط به اجرای تعهدات مسوولان این شهر کرده بود.

او در یک نشست خبری در اصفهان از قطعی بودن برگزاری جشنواره در اصفهان خبر داد و گفت: این جشنواره با قدرت تمام در اصفهان برگزار می شود و عدم برگزاری آن که برخی در مصاحبه های خود گفته اند در حد شوخی بوده است.

به گفته وی 30 کشور از جمله کشورهای فرانسه، آلمان، پرتغال، انگلستان، اندونزی، ایتالیا، لهستان، کره جنوبی، کانادا، استرالیا، افغانستان و پاکستان در این جشنواره حضور خواهند داشت.

شهیدی همچنین با اشاره به عدم استقبال از این جشنواره معتبر در شهر همدان گفت: اگر این جشنواره همچنان در همدان می ماند، به احتمال فراوان استقبال از آن سال به سال کمتر می شد، زیرا برگزاری این جشنواره در اصفهان فی نفسه استقبال کشورهای دیگر را به همراه دارد.

مدیر اجرایی جشنواره کودک به تعهدات اصفهان و شروط مد نظر بنیاد فارابی هم اشاره کرد و گفت: یکی از موارد توافق شده این بود که اصفهان باید یک سینمای مخصوص کودک و نوجوان داشته باشد که در آن در طول سال فیلم های مربوط به این قشر به نمایش درآید.

او در ادامه با اشاره به این که رسیدگی به سینماهای اصفهان از لحاظ فنی یکی دیگر از شروط ما برای برگزاری این جشنواره بود، گفت: سینماهای اصفهان از لحاظ فنی بسیار وضع نامناسبی دارد و یک سینمای استاندارد برای برگزاری جشنواره نداریم.

وی ادامه داد: نگران بازسازی این سینماها هستیم، اما این مشکلات به طور قطع برطرف می شود و تمام دغدغه ها را بر طرف خواهیم کرد.

به گفته شهیدی با استقرار دفتر دائمی جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان «این شهر مرکز تولید فیلم کودک و نوجوان کشور در آینده می شود.»