آرشیو پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۰، شماره ۳۲۵۰
ایران
۱۵

باران دراین استان، طغیان رودخانه های فصلی و انسداد محورهای ارتباطی را در پی داشت

طغیان رودخانه در سیستان و بلوچستان

مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: محور کنارک زرآباد جاسک در جنوب این استان به علت طغیان رودخانه رابچ و جاری شدن روان آب ها از دیروز مسدود شده است.

حجت علی شایانفر افزود: به علت نبود پل در حوالی رودخانه رابچ در این محور، بارش باران و جاری شدن روان آب موجب مسدود شدن جاده شده است.

وی بیان کرد: انسداد این جاده تا فروکش کامل آب رودخانه رابچ ادامه خواهد داشت که امید است با خارج شدن سامانه بارش زا از امروز انسداد جاده برطرف شود.

او اظهار کرد: باران در سیستان و بلوچستان، طغیان رودخانه های فصلی نیکشهر را نیز درپی داشت که موجب انسداد برخی محورهای روستایی در این شهرستان شد.

وی گفت: بیشترین میزان بارش باران مربوط به شهرستان نیکشهر با 54 میلی متر بود.

استان هرمزگان آماده امدادرسانی

همچنین به دنبال شروع توفان همراه با رگبار پراکنده، وزش باد شدید و مواج شدن دریا از سه شنبه شب گذشته در بسیاری از مناطق شهر بندرعباس، آبگرفتگی و همچنین سرریز شدن جوی های آب به سطح خیابان مشاهده شده است. در بسیاری از معابر و خیابان ها نیز قطع درختان سبب راهبندان و اختلال در عبور و مرور شده است.

ابراهیم عزیزی، استاندار هرمزگان در لحظات اولیه شروع توفان و بارندگی بندرعباس در گفت وگو با ایسنا گفت: ستاد بحران در استان تشکیل و مشکل خاصی وجود ندارد؛ البته تاکنون آمار و گزارشی از صدمات و خسارات احتمالی نداریم و چیزی گزارش نشده است.

وی افزود: تنها مشکل موجود قطعی برق در برخی از مناطق بندرعباس است. نیروهای امدادی در سطح شهر در حال فعالیت هستند و آمادگی پوشش و مقابله با هر گونه حادثه را دارند.