آرشیو سه‌شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۰، شماره ۳۲۵۴
جامعه
۱۷

یک سوم بیمارستان های کشور داروساز ندارند

مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر وزارت بهداشت گفت: باید به ازای هر 100 نسخه یک داروساز موجود باشد این در حالیست که متاسفانه 30 درصد از بیمارستان های کشور، داروساز ندارند.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدرضا شانه ساز در شانزدهمین سمینار دانشجویان داروسازی سراسر کشور افزود: داروخانه های موجود در سطح کشور از این پس با توجه به عواملی مانند فضای داروخانه، نحوه ارائه خدمات، شرایط نگهداری دارو و شرایط ساخت داروهای ترکیبی، امتیازبندی می شوند و درصورتی که امتیاز یک داروخانه از حداقل در نظر گرفته شده کمتر باشد مجوز آن باطل می شود.

مدیر کل نظارت بر دارو و موادمخدر وزارت بهداشت با اشاره به این که سیستم ارزشیابی داروخانه ها تغییر کرده است، اظهار کرد: از این پس تمام داروخانه های سطح کشور سالانه 4 بار ارزشیابی می شوند.شانه ساز گفت: قوانین و مقررات عرصه داروسازی با همکاری تعزیرات حکومتی در مجلس شورای اسلامی در حال بازنگری است و در صورتی که فقط 80 تا 90 درصد لایحه موجود به تصویب برسد بسیاری از مشکلات این حوزه برطرف می شود.

مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت تولید و عرضه ترامادول تاکید کرد: تا قبل از سال 86، سالانه 800 میلیون عدد داروی ترامادول در کشور تولید می شد که اکنون با اقدامات انجام شده تولید این دارو 10 برابر کاهش یافته است.