آرشیو سه‌شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۰، شماره ۳۲۵۴
جامعه
۱۷

کاهش آمار بارداری ناخواسته در کشور

رئیس مرکز سلامت خانواده وزارت بهداشت گفت: طبق آخرین آماری که تا پایان تیر امسال به روز شده، آمار بارداری های ناخواسته در کشور از 17 درصد به 14 درصد کاهش یافته است.

مطلق در جمع خبرنگاران افزود: آمار بارداری ناخواسته در سال 87 و 88، 17 درصد بود که به 14 درصد رسیده و این رقم بسیار خوبی است و اگر بتوانیم این 14 درصد را به حداقل برسانیم، امیدوار خواهیم شد که 80 هزار سقط جنین سالانه هم کاهش یابد.

مطلق اذعان کرد: حدود یک میلیون و 300 هزار بارداری خواسته در سال داریم و تمام تلاشمان این است که نوزادان سالم به دنیا بیایند.

وی در پاسخ به این که وزارت بهداشت چه راهکارهایی را برای سلامت روحی و روانی زنان انجام داده است، گفت: اداره سلامت روان وزارت بهداشت سندی را تدوین کرده برای سلامت روانی کل جامعه ایرانی که سلامت روان زنان را هم شامل می شود و برنامه های مختلفی برای بهبود سلامت زنان در آن دیده شده است.

رییس مرکز سلامت خانواده افزود: با توجه به تغییرات فیزیولوژیکی که در زنان در سنین 25 تا 60 سال اتفاق می افتد، برنامه بسته خدمت سلامت برای این دسته افراد که از آنها به عنوان میانسال یاد می شود، آماده شده است و آموزش مربوط به دوران یائسگی توسط 150 هزار رابط زن در سراسر کشور بخشی از این برنامه است.

نظرات خوانندگان (0 نظر)