آرشیو سه‌شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۰، شماره ۳۲۵۴
اقتصاد
۴

مجوز فروش 2500 میلیارد تومان از املاک وزارت صنعت صادر شد

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این که بزودی بدهی های دولت در حوزه صنعت، معدن و تجارت صفر می شود، گفت: مجوز فروش 2500 میلیارد تومان از املاک و دارایی های این وزارتخانه صادر شده است.

فریدون احمدی در گفت وگو با فارس، از تشکیل ستاد فروش اموال و دارایی های مازاد وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد و گفت: این ستاد در جهت اهداف ادغام، کاهش تصدی گری، منطقی سازی اندازه دستگاه، اجرای سیاست های کلی اصل 44 و پرداخت مطالبات بخش خصوصی در حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شده است.

وی افزود: براساس قانون بودجه سال 90 تا سقف 25 هزار میلیارد ریال از محل واگذاری یا فروش اموال و دارایی های وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور تسویه و تهاتر بدهی های دولت در ارتباط با بسته های حمایتی هدفمندسازی، تجهیز واحدهای صنفی به صندوق مکانیزه فروش، کارمزد تسهیلات اعطایی به اصناف و تشکل ها بابت ایجاد مجتمع های صنفی، مطالبات پرسنل و سایر بدهی های قطعی به وزیر وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور تفویض شده است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: 600 میلیارد تومان از این مبلغ برای پرداخت بدهی های دولت در حوزه صنعت، معدن و تجارت است و بقیه مربوط به اصلاح ساختارها، طرح های نیمه تمام و اجرای برنامه های توسعه ای است.