آرشیو شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۰، شماره ۴۹۲۰
داخلی
۳
خبر

اظهارنظرهای عجیب رئیس سازمان بازرسی فراتر از وظیفه ذاتی اوست

معاون امور مجلس رئیس جمهور در واکنش به اظهارنظرهای رئیس سازمان بازرسی کل کشور درخصوص سخنان رئیس جمهور مبنی بر امکان افزایش یارانه ها گفت: اظهارنظرهای عجیب و غریب رئیس سازمان بازرسی کل کشور در موضوعات مختلف، فراتر از وظیفه ذاتی سازمانی اوست. حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا میرتاج الدینی در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی دولت تصریح کرد: اظهارنظر رئیس سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر تبلیغاتی بودن برخی نظرهای رئیس جمهور، جزو کدام وظیفه سازمانی اوست که به صورت غیرکارشناسی و بدون توجه به محتوای قانون هدفمندی یارانه ها اظهار شده است. وی خاطرنشان کرد: طبق قانون به نظر می رسد سازمان بازرسی کل کشور وظیفه دارد در مورد تخلفاتی که احیانا اتفاق می افتد گزارش تهیه کرده و به مراجع مربوطه برای طی مراحل قانونی ارسال کند نه این که مواضع دولت و شخص رئیس جمهور را تحلیل و درباره آنها از موضع بازرسی اظهارنظر کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ضمن اشاره به امکان افزایش یارانه ها، گفت: اگر رئیس سازمان بازرسی کل کشور با دقت قانون هدفمندی یارانه ها را مطالعه کند حرف آقای رئیس جمهور مبنی بر امکان افزایش 3 برابری یارانه ها فراتر از آن نیست. وی افزود: امکان افزایش یارانه ها تا پایان اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها نه تنها ظرفیت بلکه تکلیف قانونی است، لذا رئیس جمهور هم نگفته است که این افزایش در سال جاری یا در آینده ای نزدیک اتفاق می افتد.

میرتاج الدینی اظهار کرد: یک سوم یارانه هایی که در کشور به صورت غیرمستقیم توزیع می شود هدفمند شده و دوسوم دیگر همچنان باقی است که ان شاءالله با برنامه ریزی که دولت در این خصوص انجام خواهد داد و با توجه به شرایط اقتصادی کشور و حمایت های مجلس مراحل بعدی عملیاتی می شود و چنان که دولت گام اول را با تدبیر و برخلاف پیش بینی های تورمی بالای 60 درصدی که عده ای جامعه را از آن می ترساندند به خوبی برداشت به حول و قوه الهی گام های بعدی را هم برمی دارد.