آرشیو شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۰، شماره ۴۹۲۰
ایران اقتصادی
۷

فروش اوراق مشارکت برای آزاد راه حرم تا حرم

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان این که ساخت آزاد راه حرم تا حرم به صورت مشارکتی 50 درصد دولت و 50 درصد بخش خصوصی انجام می شود، گفت: در تامین 50 درصد سهم خود علاوه بر اعتبارات دولتی، از اوراق مشارکت استفاده می کنیم.

احمد صادقی درباره پیشرفت عملیات تکمیلی ساخت آزادراه حرم تا حرم و تامین منابع مالی اجرای این پروژه اظهار داشت: یکی از پروژه های آزادراهی مهم کشور، پروژه حرم تا حرم است که از استان قم شروع شده و پس از عبور از استان های تهران و سمنان، به استان خراسان رضوی متصل می شود.

وی با اشاره به این که این پروژه در دو نقطه در حال اجرا است، افزود: مطالعات اولیه اجرای این پروژه انجام گرفته و کریدور آن مشخص شده است؛ بدان دلیل که این پروژه از اهمیت خاصی برخوردار است، عملیات احداث را با وجود تکمیل نشدن مطالعات آغاز کردیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در فاز یک که کریدور مشخص شد، بحث باز کردن مسیر و تجهیز کارگاه جزو فعالیت هایی است که می توان همزمان اجرا کرد.

صادقی با اشاره به این که هم اکنون در دو منطقه عملیاتی اصلی اجرای این پروژه آغاز شده است، گفت: این دو منطقه شامل استان های قم و تهران است البته در استان خراسان رضوی نیز پروژه درحال اجراست.معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی این آزاد راه از تهران در منطقه چرم شهر با فعالیت پیمانکاران و ماشین آلات در حال انجام است؛ همچنین از طرف مشهد به سبزوار نیز در چند قطعه پروژه در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تاکید کرد: تامین منابع مالی اجرای آزادراه حرم تا حرم از حرم حضرت معصومه(س) تا حرم امام رضا(ع) انجام گرفته است.

صادقی با بیان این که آزاد راه حرم تا حرم به صورت مشارکتی دولت و بخش خصوصی ساخته می شود، یادآور شد: 50 درصد هزینه اجرای این مسیر توسط دولت و بقیه توسط بخش خصوصی تامین می شود که در این باره دولت سهم 50 درصدی خود را تقریبا تامین و آماده کرده است.

وی ادامه داد: به غیر از اعتبارات دولتی این پروژه، از محل فروش اوراق مشارکت اعتبارات مناسبی را برای این آزادراه پیش بینی کرده ایم، ضمن این که حداقل 50 درصد هزینه اجرای این پروژه توسط بخش خصوصی تامین خواهد شد.