آرشیو شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۰، شماره ۴۹۲۰
دانشگاه
۱۲

چاپ کتب «معارف» متناسب با رشته و متون تخصصی

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با بیان اینکه در متون تخصصی متناسب با رشته مربوطه چندین کتاب معارف ویژه چاپ شده است، گفت: در این نمونه در رشته هایی همچون حقوق، پزشکی کتاب معارف ویژه چاپ شده که در بخش های دیگر نیز باید اجرایی شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان در نشست روسای دانشگاه ها که در محل وزارت علوم برگزار شد، افزود: در حال حاضر از پنج هزار استاد معارف موجود یک هزار عضو هیات علمی به صورت رسمی و مابقی حق التدریسی هستند که در این زمینه در بحث جذب هیات علمی گروه معارف باید یک تجدیدنظر و عنایت ویژه صورت گیرد.

وی اظهار کرد: همچنین بخشنامه ای به گروه های معارف دانشگاه ها ارسال شده که برگزاری کلاس های این دروس به صورت جداگانه را رعایت کنند. رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در خصوص بحث ایجاد نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های غیر انتفاعی نیز گفت: هنوز برخی از دانشگاه های مهم ما نمایندگی نهاد را ندارند که اولویت ما برای ایجاد نهاد در دانشگاه های مهم است و در حال حاضر ظرفیتی برای ایجاد نهاد در دانشگاه های غیر انتفاعی نداریم.

وی با اشاره به درس تفسیر قرآن در دانشگاه ها تاکید کرد: بحث محتوای قرآن مربوط به دانشگاه است و مباحثی همچون روخوانی و روانخوانی بناست که در آموزش و پرورش انجام شود و در واقع دانشجو باید قبل از ورود به دانشگاه آن را فراگیرد.