آرشیو شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۰، شماره ۴۹۲۰
دانشگاه
۱۳

برپایی نمایشگاه آموزشی ایران

نمایشگاه آموزشی ایران با هدف ارتقای کیفیت آموزش و استانداردسازی ابزار آموزشی از 8 تا 10 آبان در دانشگاه تهران برگزار می شود. هدف از برگزاری این نمایشگاه، آشنایی بیشتر دست اندرکاران آموزشی کشور بخصوص اعضای هیات علمی دانشگاه ها با تکنولوژی برتر آموزشی دنیاست.

دکتر محمدحسین ایمانی معاون آموزشی جهاد دانشگاهی کشور و رئیس دانشگاه علم و فرهنگ درخصوص اهداف برگزاری این نمایشگاه گفت: تکنولوژی آموزشی در ایران نیز به جایگاه واقعی اش نزدیک می شود و در این راستا گام های مثبتی برداشته شده است. نمایشگاه آموزش ایران یکی از این راه هاست. باید تمام توان خود را به کار گیریم تا کیفیت آموزش را در ایران با استاندارد روز دنیا همسان و برابر سازیم.

اما این تنها هدف برگزاری این نمایشگاه نیست. برخورداری از امکانات آموزشی و بالابردن سرانه آموزش در سال نیز از اهداف برگزاری این نمایشگاه به شمار می رود. به طور میانگین هر فرد در هر شرایطی باید 100 ساعت در سال آموزش ببیند و متاسفانه سرانه آموزش افراد در طول سال در کشورمان بسیار پائین است و درصد قابل توجهی نیست.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ در ادامه اظهار کرد: ما اگر بخواهیم امکانات آموزشی را توسعه دهیم باید در ابتدا آنها را بشناسیم. در این زمینه در کشورمان تاکنون تجربه هایی به دست آمده و نهادهای مختلف هم فعالیت هایی داشته اند اما به نظر من این نمایشگاه می تواند بهترین فرصت برای بهره برداری از دانسته های نظام آموزشی موفق دنیا باشد. ما در حال حاضر در شرف برپایی دومین نمایشگاه هستیم و بیشتر انتظار داریم تا مسئولان نظام آموزشی کشور از این نمایشگاه استقبال نمایند.

دکتر ایمانی درخصوص بخش بین المللی نمایشگاه نیز گفت: در این نمایشگاه بخش بین المللی داریم اما نه در سطح گسترده ای که انتظار می رود.

ما بیشتر اهدافمان را روی دست اندرکاران و مسئولان معطوف کرده ایم تا آنها را به این روش جذب نماییم. انتظار می رود تا دستاوردهای آموزشی روز، پژوهش ها و تحقیقات موثر در زمینه آموزش و تجربیات موفق در این نمایشگاه بتواند برای مسئولان آموزشی رسمی و غیررسمی کشور مفید واقع شود.