آرشیو شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۰، شماره ۴۹۲۰
ایران زمین
۲۳

معادن شن و ماسه اصفهان کانون تولید ریزگردها

اصفهان - خبرنگار معادن بومی شن و ماسه به عنوان یکی از کانون های مهم تولید ریزگردها در استان اصفهان به شمار می آید که از دو سال قبل تاکنون هیچ مجوزی برای تمدید یا تاسیس این معادن صادر نشده است.

احمدرضا لاهیجان زاده، مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به این که 26 استان کشور با پدیده آلودگی ریزگردها روبه رو هستند، تصریح کرد: محورهای طرح جامع مقابله با گرد و غبار در استان اصفهان مشخص شده و اداره کل محیط زیست، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی، اداره کل هواشناسی و شبکه بهداشت استان، ارگان هایی هستند که بیشترین وظایف در این طرح برعهده آنهاست.

لاهیجان زاده با بیان این که نیروگاه شهید منتظری با استفاده از سوخت مازوت روزانه چند صد تن دی اکسید گوگرد را وارد هوای شهر اصفهان می کند، اظهار داشت: تمام ارگان های اجرایی باید به حل این مسئله کمک کنند زیرا سکون هوای اصفهان در ماه های آذر و دی به دلیل وقوع پدیده اینورژن 73 درصد و در سایر فصول 50 درصد است و آلودگی این نیروگاه، هوای اصفهان را آلوده تر می کند.

وی خاطرنشان کرد: تامین نشدن سوخت گاز برای این نیروگاه از طرف وزارت نفت قابل پذیرش نیست.

مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان این که اصفهان از ابتدای امسال تاکنون تنها سه روز هوای پاک داشته، ادامه داد: اصفهان امسال 145 روز هوای سالم و 63 روز هوای ناسالم را پشت سر گذاشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تعداد روزهای سالم 70 درصد رشد داشته است.