آرشیو شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۰، شماره ۴۹۲۰
صفحه آخر
۲۸

تحفه بهشتی ره آوردهای معنوی از سرزمین وحی

برگزاری نخستین دعای کمیل در بین الحرمین

مراسم پرفیض دعای کمیل، شب جمعه با حضور خیل عظیم زائران ایرانی و با نظم و انضباط دقیق در بین الحرمین در مدینه منوره و کنار قبرستان بقیع برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی روزنامه هماهنگی ها و برنامه ریزی ها برای برگزاری دعای کمیل مناسب و در خور شان حجاج ایرانی از روزهای قبل انجام شده بود و نیروهای داوطلب زیادی از کاروانها در کنار مسئولین اجرایی برای تامین نظم و امنیت مراسم تلاش های زیادی را به خرج دادند که این نظم و امنیت مورد تحسین مسئولین سعودی نیز قرار گرفت

مراسم نخستین دعای کمیل زائران بیت الله الحرام در حالی برگزار شد که به گفته مسئولان مربوطه نزدیک به 27هزار زائر ایرانی در مدینه حضور داشتند. طبق آمار، شب گذشته اوج حضور ایرانی ها در مدینه بود.

این مراسم از ساعت 9:30 پنجشنبه شب به وقت محلی با قرائت قرآن مجید توسط سعید طوسی از قراء ممتاز کشورمان شروع شد و پس از آن، محمدرضا طاهری،محمد رضا غلامرضازاده و سیدجعفر ماه رخسار از مداحان اهل بیت(ع) برنامه مناجات خوانی،قرائت دعای کمیل و مداحی را اجرا کردند و حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دعای پایانی این مراسم را قرائت کرد و برنامه راس ساعت تعیین شده یعنی ساعت 22:30 به پایان رسید.

آنچه در این بین بیش از پیش به چشم می خورد معنویت حاکم بر مراسم و حال و هوای ویژه زواری بود که شاید توفیق قرائت دعای کمیل در جوار نبی اکرم و ائمه بقیع کمتر نصیب آنها شود لذا تلاش برای حداکثر بهره برداری از این فرصت ویژه به خوبی در چهره ها نمایان بود.

مراسم دعای کمیل بدون هیچگونه مشکلی پایان یافت و زائران کشورمان در پایان مراسم محل اجتماع و برگزاری مراسم را از وجود هرگونه اشیایی تمیز کردند تا بار دیگر جلوه ای از ادب و اخلاق و رفتار اسلامی ایرانی خود را به نمایش گذاشته باشند.

گفتنی است بنا بر برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است یک دعای کمیل دیگر پنجشنبه آینده و دو دعای کمیل دیگر نیز بعد از برگزاری مناسک در بین الحرمین برگزار شود.