آرشیو دوشنبه ۹ آبان ۱۳۹۰، شماره ۱۳۸۲
ورزش
۱۶

خادم، چهره ورزشی مدیر قابل

مهندس امیر رضا واعظی آشتیانی

متاسفانه در ادوار گذشته ورزش این مرز و بوم، گام موثری در «تربیت مدیر ورزشی» برداشته نشده است.به اعتقاد من مدیران ورزشی باید از میان ورزشکاران مستعد و علاقه مند انتخاب شوند تا آنها بتوانند از پله های پایین مدیریتی فعالیت خود را آغاز کنند و به تدریج به پله های بالاتری نزدیک شوند.البته انتخاب این مدیران ورزشکار هم باید شرایط خاص خودش را داشته باشد. به طور مثال ترجیحا آنها باید تحصیلات عالیه در یکی از رشته های اقتصاد و مدیریت داشته باشند البته نه تنها صرفا این رشته های تحصیلی، چراکه به هر حال در میان ورزشکاران این مرز و بوم، افرادی هستند که ذوق و توانایی مدیریت دارند و می توانند در آینده مجموعه ورزشی ایران گام های موثری بردارند.

لازم به ذکر است که صحبت های من به این معنا نیست که ما در مجموعه های ورزشی خود بی نیاز از مدیران در تخصص های دیگر هستیم، خیر. چراکه ورزش، مجموعه ای بسیار گسترده است که باید مدیران توانمندی را در حوزه های گوناگون در اختیار بگیرد، با این حال به اعتقاد من ارجحیت با مدیران ورزشی است اما اگر چنین شرایطی به وجود نیامد- مثل شرایط فعلی- به تعبیری از مدیران غیرورزشی استفاده می شود.

درنهایت انتخاب مدیران ورزشی از میان ورزشکاران، عملی منطقی است تا ورزشکاران و ورزش دوستان مسوولیت بگیرند و خودشان را نشان بدهند. این موضوع روش پسندیده ای در تربیت مدیر است.

امیررضا خادم، نمونه یک چهره ورزشی و مدیری قابل است. او در عین حال که سابقه حضور در پارلمانی شورا را دارد به عنوان یک ورزشکار با تحصیلات عالیه در راس فدراسیون کشتی قرار گرفته و به زعم من می تواند در امر ورزش یاری بسیاری برساند.

*مدیرعامل سابق باشگاه استقلال