آرشیو دوشنبه ۹ آبان ۱۳۹۰، شماره ۱۳۸۲
ورزش
۱۶

تیم ایران پس از عربستان دوم شد

تیم ملی هندبال ایران در پایان مرحله گروهی رقابت های هندبال انتخابی المپیک در بخش مردان آسیا با ایستادن در رده دوم گروه خود حریف تیم کره جنوبی در مرحله نیمه نهایی این رقابت ها شد. به گزارش مهر، در پایان مرحله گروهی مسابقات هندبال انتخابی المپیک لندن که در کره جنوبی برگزار می شود، تیم کشورمان با قرار گرفتن در رده دوم گروه خود جواز حضور در مرحله نیمه نهایی این رقابت ها را به دست آورد. تیم کشورمان مرحله گروهی این مسابقات را با پیروزی مقابل قطر، کویت، ازبکستان و شکست برابر عربستان پشت سر گذاشت تا در مکان دوم گروه اول قرار گیرد. رده بندی گروه های دوگانه این رقابت ها به شرح زیر است:

گروه اول:

1- عربستان 6 امتیاز، 2- ایران 6 امتیاز، 3- قطر 5 امتیاز، 4- کویت 3 امتیاز و 5- ازبکستان بدون امتیاز

گروه دوم:

1- کره جنوبی 8 امتیاز، 2- ژاپن 6 امتیاز، 3- چین 4 امتیاز، 4- عمان دو امتیاز و 5- قزاقستان بدون امتیاز

هندبالیست های کشورمان در حالی در مرحله نیمه نهایی مسابقات هندبال انتخابی المپیک به مصاف کره جنوبی می روند که این تیم آسیای شرقی هیچ شکستی را در دور مقدماتی متحمل نشده است، ضمن اینکه کره ای ها در سال های گذشته تنها نماینده مردان آسیا در بازی های المپیک بوده اند. مرحله نیمه نهایی این مسابقات روز دوشنبه 9 آبان بین تیم های ایران، عربستان، ژاپن و کره جنوبی برگزار می شود. در این مرحله تیم ایران به مصاف تیم کره جنوبی می رود. برنده این دیدار جواز حضور در مرحله فینال را به دست می آورد. برنامه مسابقات مرحله نیمه نهایی به این ترتیب است:

ایران – کره جنوبی

ژاپن - عربستان

برنامه مسابقات برای کسب عناوین پنجم تا دهم هم به این ترتیب است:

مسابقه برای کسب عنوان پنجم و ششم:

قطر - چین

مسابقه برای کسب عنوان هفتم و هشتم:

کویت - عمان

مسابقه برای کسب عنوان نهم و دهم:

قزاقستان - ازبکستان

طبق قانون تیم اول این رقابت ها به صورت مستقیم جواز حضور در بازی های المپیک لندن را به دست می آورد. تیم دوم هم برای اولین بار با حضور در مسابقات بین قاره ای شانس دوباره برای رسیدن به این رقابت ها را خواهد داشت. مسابقات هندبال انتخابی المپیک لندن در بخش مردان آسیا از اول تا دهم آبان ماه در سئول کره جنوبی برگزار می شود.