آرشیو دوشنبه ۹ آبان ۱۳۹۰، شماره ۱۳۸۲
جامعه
۱۹

رییس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی:رشد 59 درصدی گازگرفتگی در 6ماه نخست امسال

شرق: رییس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی گفت: در شش ماه نخست امسال 287 نفر بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن جان خود را از دست دادند که این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، 4/59 درصد رشد را نشان می دهد. در حالی که در شش ماه سال گذشته 180 نفر به علت گازگرفتگی با گاز مونوکسیدکربن جان باختند، اما امسال این آمار به 287 نفر رسید.

محمود خدادوست با یادآوری اینکه در بهمن ماه سال گذشته، بیشترین تعداد تلفات گازگرفتگی ثبت شد، تصریح کرد: در سال گذشته 782 نفر که 566 نفر آنها مرد و 216 نفر زن بودند به علت مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن جان باختند که تنها 164 نفر این گازگرفتگی ها در بهمن ماه اتفاق افتاده است.

وی بیشترین میزان وقوع مرگ بر اثر مسمومیت با گازگرفتگی را در استان تهران اعلام کرد و گفت: تهران با 209 نفر، استانی بود که بالاترین تعداد مرگ های ناشی از گازگرفتگی را در سال 1389 ثبت کرد و پس از آن، اصفهان با 82 و آذربایجان شرقی با 58 نفر، دومین و سومین استانی بودند که بیشترین تعداد گازگرفتگی در آنها روی داد. کمترین میزان گازگرفتگی در سال گذشته نیز در استان های هرمزگان با یک نفر، بوشهر با دو نفر و ایلام با چهار نفر در طول سال گذشته روی داده است.

رییس مرکز تحقیقات با اشاره به محاسبه مرگ های ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن براساس هر صدهزار نفر در جمعیت استان ها اظهار داشت: اردبیل با مرگ دو نفر در ازای 100 هزار نفر، استانی است که بیشترین تعداد مرگ بر اساس هر 100 هزار نفر را ثبت کرده است و پس از آن، اصفهان و خراسان شمالی هرکدام با 7/1 نفر و آذربایجان شرقی با 6/1 نفر در هر صدهزار نفر، استان های دوم و سوم هستند.