آرشیو چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۰، شماره ۳۲۷۲
جامعه
۱۷

انتقاد شورا از تعجیل شهرداری برای خرج کردن متمم بودجه 90

رئیس شورای شهر تهران با انتقاد از اجرایی شدن متمم بودجه سال 90 گفت: هنوز این بودجه به تصویب شورا نرسیده و هزینه کرد آن در پروژه ها، شهرداری را در پایان سال دچار مشکل می کند.

به گزارش مهر، مهدی چمران در جلسه روز گذشته شورای شهر تهران با انتقاد از اجرایی شدن متمم بودجه سال 90 در شهرداری گفت: شهرداری تهران در حال حاضر براساس متمم بودجه ای که به شورا داده است عمل می کند در حالی که هنوز این بودجه در شورا تصویب نشده است و در پایان سال بخشی از هزینه های بدون برنامه خواهد بود.

وی تاکید کرد: شهرداری باید صبر کند و بعد از تصویب بودجه را عملیاتی کند.

حمزه شکیب، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر نیز با بیان این که کمیسیون های شورا قبل از آن که یک فوریت تصویب متمم بودجه به تصویب برسد بررسی متمم را در دستور کار خود قرار دادند اما در جلسه ای که 3 نفر از معاونان شهردار تهران نیز حضور داشتند گفتیم تا سوال ما در خصوص فروش تراکم مشخص نشود متمم را به تصویب نمی رسانیم زیرا باید مشخص شود درآمدهای شهر از چه منابعی است.

شکیب تصریح کرد: من هنوز پاسخ پرسش خود را باوجود ارسال نامه رسمی نگرفته ام. شهرداری به طور شفاف در خصوص درآمدهای خود توضیح دهد تا بتوانیم براحتی متمم را به تصویب برسانیم.

آمار دقیق درختان پایتخت مشخص شود

همچنین در ادامه جلسه رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران، خواستار اعلام آمار دقیق درختان پایتخت شد و گفت: میزان سرانه فضای سبز و درختان باید به تفکیک نواحی مشخص شود تا نظارت بر آنها امکانپذیر باشد. معصومه ابتکار نیز با بیان این که تعداد درختان و میزان سرانه فضای سبز بسیار مهم است، گفت: ما باید به تفکیک نواحی تعداد درختان را داشته باشیم تا بتوانیم وضعیت دقیق آن را هر لحظه اعلام کنیم.