آرشیو چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۰، شماره ۳۲۷۲
جامعه
۱۷

وضعیت اورژانس ها بهبود می یابد

مدیرکل نظارت بر درمان وزارت بهداشت از تلاش این وزارتخانه برای بهبود وضعیت اورژانس بیمارستان های کشور خبر داد و گفت که یک شماره تلفن 5 رقمی نیز برای دریافت شکایات مردم در این زمینه تا یک هفته دیگر اعلام می شود.

سجاد رضوی در گفت وگو با فارس افزود: مهم ترین مشکلات اورژانسی بیمارستان های کشور، تاخیر بیمه ها در پرداخت مطالبات، فرسودگی بیمارستان ها و کمبود پزشک متخصص است.

وی تصریح کرد: بعد از ابلاغ دستورالعمل جدید وزارت بهداشت برای اصلاح اورژانس های بیمارستانی که حدود یکماه پیش انجام شد، تیم بازرسی وزارت بهداشت نظارت و بازرسی از بیمارستان های استان تهران و بعد از آ ن شهرستان ها را آغاز کرد.

به گفته وی، طی یک ماه گذشته از مجموع حدود 700بیمارستان دولتی بین 100 تا 150 بیمارستان که حدود 25 درصد این مراکز می شود با حضور مستقیم ناظران وزارت بهداشت بازرسی شده اند و موارد اشکال و تخلفات این مراکز نیز به وزیر بهداشت گزارش شده است.

رضوی تصریح کرد: وضعیت اورژانس های بیمارستانی به خصوص بعد از تامین نیروی انسانی مورد نیاز آنها که با انتقال نیروها از بخش های دیگر به اورژانس ها انجام شده، رو به بهبود است و در اکثر بیمارستان ها بخصوص آنها که بیش از 30 هزار مراجعه کننده در سال دارند نیز تلاش می شود پزشک متخصص مقیم در اورژانس تامین شود.

وی در مورد برخورد با مدیران متخلف اورژانس ها افزود: ما چندان به تعویض مدیریت ها اعتقاد نداریم بلکه باید سیستم را اصلاح کنیم که بتوانند درست کار کنند البته در موارد معدودی با مدیران متخلف برخورد شده یا مدیران و پرسنل موفق تشویق شده اند.