آرشیو چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۰، شماره ۳۲۷۲
سیاسی
۲

واکنش سرداران به تهدیدهای آمریکا و اسرائیل

انتشار برخی ادعاها از سوی مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی در خصوص طرح ترور برخی مسوولان سپاه پاسداران و احتمال حمله نظامی به برخی تاسیسات هسته ای کشورمان با واکنش سرداران جمهوری اسلامی ایران روبه رو شد.

در همین خصوص سردار سرتیپ احمد وحیدی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان گفت: هرگونه ماجراجویی و اقدام خصمانه علیه تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران با پاسخ قاطع، سریع و کوبنده نیروهای مسلح کشورمان روبه رو خواهد شد.

به گزارش ایرنا، سردار وحیدی خاطر نشان کرد: منحرف کردن اذهان عمومی از اقدامات و نقشه های شوم آمریکا، فروش جنگ افزارهای ساخت کمپانی های تسلیحاتی این کشور و مهار موج بیداری اسلامی از جمله اهداف آمریکاست.

سردار امیرعلی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه نیز با اشاره به طرح ترور برخی فرماندهان سپاه توسط آمریکا خطاب به فرماندهان ارتش این کشورگفت: نباید فراموش کنید که فرماند هان آمریکایی در افغانستان، عراق و کشورهای منطقه حضور و تردد فراوان دارند. اگر یکی از ما را بکشید ده ها نفر از شما را خواهیم کشت. سردار حاجی زاده در گفت وگو با فارس با بیان اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی طی نیم قرن گذشته هیچ گاه تا به این حد ضعیف و آسیب پذیر نبوده اند، تصریح کرد: عربده کشی برخی مسوولان آمریکایی و اسرائیلی در واقع جنگ روانی بی خاصیت و از جنس دلداری دادن به یکدیگر است.

سردار یدالله جوانی، رئیس اداره سیاسی سپاه پاسداران هم با تاکید بر این که آمریکا را به عنوان سرکرده تروریست های جهان به محاکمه می کشانیم، گفت: جمهوری اسلامی در نزدیک ترین نقطه به رژیم صهیونیستی از امکاناتی برخوردار است که به راحتی می تواند جواب پشیمان کننده ای به این رژیم دهد. وی با اشاره به سخنان اخیر مقامات آمریکایی مبنی بر ترور فرماندهان سپاه و پیگیری پروژه سپاه هراسی توسط آنها اظهار کرد: این نوع موضع گیری و اظهار نظر کردن مقامات آمریکا درباره ضرورت ترور فرماندهان سپاه و نام بردن از آنها، حکایت از استیصال، به هم ریختگی و پریشان حالی سردمداران آمریکا دارد.