آرشیو چهارشنبه ۲ آذر ۱۳۹۰، شماره ۱۴۰۰
اقتصاد
۵

خبر

دبیرکل اتاق بازرگانی تهران:امکان حذف نمایندگان دولت از اتاق بازرگانی وجود دارد

ایلنا: دبیرکل اتاق بازرگانی تهران درخصوص نقش نمایندگان دولت و نفوذ دولتی ها در اتاق های بازرگانی بخش خصوصی گفت: پس از اجرای کامل اصل 44، شاید دیگر ضرورتی بر حضور نمایندگان دولت در اتاق های بخش خصوصی وجود نداشته باشد اما در شرایط کنونی به حضور این نمایندگان در اتاق نیاز است. محمدمهدی راسخ افزود: هم اکنون در اتاق بازرگانی تهران 40 نماینده بخش خصوصی و 20 نماینده دولتی و در اتاق بازرگانی ایران نیز 400 نماینده بخش خصوصی و تنها 20 نماینده دولتی حضور دارند. بر این اساس نسبت حضور دولت به بخش خصوصی در اتاق ها بسیار کمتر بوده و حق رای غالب با فعالان بخش خصوصی است. وی تصریح کرد: حضور نمایندگان دولت در اتاق بازرگانی از آن رو قابل اهمیت است که براساس آن امکان هماهنگی و ارتباط بیشتر دولت با فعالان بخش خصوصی فراهم شده و دیدگاه های اتاق از این طریق به دولت منتقل می شود. راسخ با تاکید بر اینکه امروز با توجه به سهم دولت در اقتصاد، جایگاهی در اتاق نیز به دولتی ها اختصاص یافته است، مطرح کرد: امروز با حرکت در مسیر تحقق سیاست های اصل 44 قانون اساسی، در دوره گذار اقتصاد از رویکرد دولتی به بخش خصوصی قرار داریم، بنابراین در دوره گذار نیازمند وجود ارتباط گسترده میان دولت با بخش خصوصی هستیم تا این انتقال به طور کامل صورت گیرد.

سرپرست دخانیات قهر نکرده اما حق امضا هم ندارد

ایسنا: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سرپرست فعلی شرکت دخانیات ایران از نظر نظارتی برای ادامه فعالیت هایش دچار مشکلاتی شده است. مهدی غضنفری در پاسخ به این سوال که شنیده شده سرپرست فعلی شرکت دخانیات به حالت قهر این شرکت را ترک کرده و حدود دو هفته است که بر سر کار خود حاضر نشده است، عنوان کرد: آقای رمزی قهر نکرده، اما به لحاظ محدودیت های زمانی مربوط به دوران سرپرستی با مشکلاتی مواجه شده است. وی افزود: به هرحال با پایان یافتن زمان دوران سرپرستی از نظر نظارتی مشکل امضا برای سرپرست شرکت دخانیات به وجود آمده که در حال برطرف کردن این مشکل هستیم.

شرکت دخانیات ایران از حدود چهار ماه پیش و پس از استعفای حسین طلااز سمت مدیرعاملی آن یا مدیرعامل مهلت نداشته یا با سرپرست اداره شده است.