آرشیو دوشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۰، شماره ۱۴۲۰
جهان
۶

نزدیک

ادامه درگیری ها در قزاقستان

آسوشیتدپرس: بنابر گزارش ها، در جریان خشونت های تازه در دهکده ای در منطقه «منگیستان» غرب قزاقستان، یک نفر کشته و 11 نفر زخمی شده اند. روز جمعه نیز در جریان درگیری ها میان نیروهای امنیتی و کارکنان معترض شرکت نفت در شهر «ژانا ازن» در همین منطقه، 11 نفر کشته شدند. روز جمعه دولت قزاقستان اعلام کرد، برای برقراری آرامش یک هیات تحقیقی همراه با نیروهای مسلح تقویتی به منطقه اعزام می کند. نا آرامی ها از هنگامی آغاز شد که شرکت نفت دولتی«کاس مونایی گاز» در این منطقه مبادرت به اخراج گروهی از کارگران کرد.

خانواده بن لادن از پاکستان رفتند

ایسنا: محمد نعیم خان، سفیر پاکستان در انگلیس گفت: 11 نفر از اعضای خانواده اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده با اتمام تحقیقات کمیته «ابیت آباد» که مسوول انجام تحقیقات درخصوص جزییات مرگ بن لادن است، از پاکستان خارج شدند. او مقصد خانواده بن لادن را فاش نکرد و گفت که مسوولان این کمیته خانواده بن لادن را برای ترک کشور تحت فشار قرار نداده اند، بلکه تصمیم گیری درخصوص ترک کشور و انتخاب کشور مقصد را به خود آنها واگذار کرده اند.

انتخابات کویت تا 2 ماه دیگر

ایسنا: با وجود ادامه اختلافات سیاسی در کویت، شیخ صباح احمدالصباح، امیر کویت در حکمی به مقامات مسوول در این کشور، دوم فوریه را برای برگزاری انتخابات پارلمانی تعیین کرد. امیر کویت دو هفته پیش، پارلمان این کشور را به دلیل استعفای تعدادی از نمایندگان و از دست دادن حد نصاب لازم منحل کرد. از سوی دیگر، وزارت کشور کویت در بیانیه ای اعلام کرد که هیچ گونه مجوزی برای برپایی تظاهرات یا تجمع برای هیچ سازمان یا گروهی صادر نشده و هرگونه تظاهرات یا راهپیمایی در روزهای آینده در کویت غیرقانونی خواهد بود.