آرشیو چهارشنبه ۷ دی ۱۳۹۰، شماره ۴۹۷۴
فرهنگ و هنر
۹

از سریال های جدید گزارش می دهد

آثار نمایشی که مخاطب را با خود همراه می کنند

سریال ها و آثار نمایشی دیگر به یکی از بخش های مهم و تاثیرگذار رسانه تبدیل شده اند. در حالی که اوایل فصل سرد سال را سپری می کنیم سریال های جدید تلویزیون همچون تا ثریا، شیدایی و پنجره روی آنتن هستند و آثار نمایشی جدیدی هم آماده پخش می شوند.

به گزارش همواره ایام خاص و مناسبت ها برای اهالی رسانه ملی از اهمیت زیادی برخوردار است و به همین دلیل سریال هایی برای دهه فجر در حال ساخت است. سریال های دهه فجر شبکه های یک، دو و سه مشخص شده اند. با پایان پخش تا ثریا، لبه آتش به کارگردانی جواد افشار و تهیه کنندگی حمید آخوندی و علیرضا جلالی روی آنتن می رود.

شبکه دو نیز سریال پیشواز کار سعید ابراهیمی فر و به تهیه کنندگی علیرضا سبط احمدی را برای این ایام در دست تولید دارد. شبکه سوم سیما هم سریال ششمین نفر ساخته بهمن گودرزی و تهیه کنندگی کامبیز کاشفی را در ایام دهه فجر روی آنتن می برد. از سوی دیگر برخی سریال ها هم مسیر تولید را برای پخش در رسانه ملی طی می کنند. سریال راستش را بگو به کارگردانی محمد رضا آهنج و تهیه کنندگی فاطمه سمرقندی با بازی نیوشا ضیغمی، دانیال عبادی، حسن پورشیرازی، آتیلاپسیانی، امیر آقایی، رویا تیموریان، ثریا قاسمی و... از کارهای قابل توجه است. کلاه پهلوی و راه طولانی خانه هم از دیگر کارهای این شبکه هستند. شبکه دو هم آثاری چون همه بچه های ما ساخته تاجبخش فنائیان و تهیه کنندگی علیرضا سبط احمدی و آب پریا به کارگردانی و تهیه کنندگی مرضیه برومند را در مراحل مختلف تولید دارد. همه بچه های ما در مرحله تصویربرداری است و آب پریا هم مراحل فنی را سپری می کند. شبکه 3 هم کارهایی چون سرزمین کهن و اوسنه پادشاهی و سری دوم ستایش را در دست تولید دارد.