آرشیو چهارشنبه ۷ دی ۱۳۹۰، شماره ۴۹۷۴
بین الملل
۲۷

فروداضطراری پهپاد ناتو در جنوب افغانستان

سخنگوی استاندار «پکتیا»ی افغانستان اعلام کرد یک فروند هواپیمای بدون سرنشین پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در این استان مجبور به فرود اضطراری شده است. به گفته روح الله سمون نیروهای ناتو نیز این خبر را تایید کرده و گفته اند که علت فرود اضطراری این هواپیما نقص فنی بوده است.

حضور نمایندگان نصرالله در کلیساهای مسیحی

هیاتی از حزب الله به رهبری «احمد صفی الدین» مسئول منطقه جنوب این حزب به مناسبت ولادت حضرت مسیح(ع) از کلیساهای مسیحی در شهر «صور» بازدید و پیام تبریک «سید حسن نصرالله» دبیر کل را به مسیحیان ابلاغ کرد.

بازداشت بیش از 400 پزشک اعتصاب کننده در هند

دولت ایالتی راجستان هند با ادامه اعتصاب پزشکان برای هفتمین روز که به اختلال جدی در خدمات رسانی پزشکی در این ایالت منجر شده است، بیش از 400 پزشک اعتصاب کننده را بازداشت کرد. قطع خدمات پزشکی به مرگ 50 نفر از جمله یک افغانی 45 ساله که در تصادف رانندگی مجروح شده بود، منجر شده است. اعتصاب پزشکان در اعتراض به ساعات کاری و حقوق شان است.

استعفای عضو ارشد تیم مذاکره با طالبان

«فاروق وردک» عضو بلند پایه و فعال شورای عالی صلح افغانستان که گفته می شود نقش مهمی در مذاکره با طالبان داشته است، از عضویت در این شورا استعفا داد. وی اعلام کرده است که دیگر قادر به همکاری با این شورا نیست. در بیانیه علت استعفای این عضو شورای عالی صلح، مشغولیت های کاری فراوان در وزارت آموزش و پرورش، ذکر شده است. وی وزیر آموزش و پرورش افغانستان است. حامد کرزای استعفای وی را پذیرفته است.