آرشیو چهارشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۲۰
اخبار خارجی
۱۶

تروریست ها در شمال غرب پاکستان 86 غیرنظامی را به خاک و خون کشیدند

تروریست ها با انفجار یک بمب به شیوه کنترل از راه دور در شمال غرب پاکستان، جان 26 غیرنظامی را گرفتند و 60 تن دیگر را زخمی کردند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، دیروز یک بازار شلوغ و پرتردد منطقه «خیبر» واقع در نوار قبایلی شمال غرب پاکستان، با انفجار یک خودروی بمب گذاری شده هدف قرارگرفت. به گفته یک مقام رسمی، انفجار فوق به شیوه کنترل از راه دور صورت گرفت. این عملیات تروریستی مرگ 26غیرنظامی و جراحت 60 تن دیگر را در پی داشت و علاوه بر آن، به شماری از خودروهای موجود در محل خسارت وارد کرد. سه تن از اعضای پلیس دولتی نیز جزو کشته شدگان این حادثه هستند. هرچند تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حادثه را بر عهده نگرفته، ولی شبه نظامیان طالبان محلی در نوار قبایلی به شدت فعال هستند و از سال 2007 تاکنون جان بیش از 4700 شهروند پاکستانی را گرفتند.

علاوه بر طالبان، شبه نظامیان وابسته به گروه های تروریستی «سپاه صحابه» و «لشکر جهنگوی» در شهرهای بزرگ جنوب و مرکز پاکستان فعال هستند. این گروه ها تحت فرمان وهابیون عربستان فعالیت می کنند.

تهدید به تظاهرات

به گزارش خبرگزاری فارس، جامعه شیعی پاکستان دولت این کشور را تهدید کرد در صورت اهمال و کوتاهی در دستگیری رهبران گروه تروریستی سپاه صحابه، شیعیان تظاهرات گسترده ای را در شهرهای این کشور برگزار می کنند.

رهبران سازمان های مختلف شیعه دوشنبه با برگزاری کنفرانس مطبوعاتی در کراچی همچنین از دولت اسلام آباد خواستند قاتلان «عسکری رضا» رهبر یکی از گروه های بزرگ شیعه پاکستان را دستگیر کند. عسکری رضا دو هفته پیش به دست عوامل گروهک سپاه صحابه به شهادت رسید.