آرشیو چهارشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۲۰
اخبار خارجی
۱۶

تظاهرات در آتن علیه ایهود باراک قاتل را از یونان اخراج کنید

عده ای از فعالان ضدصهیونیست و طرفدار فلسطین با جنایتکار خواندن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی علیه سفر وی به یونان تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری قدس، عده ای از فعالان ضد صهیونیست یونان با برگزاری تظاهرات ایهود باراک وزیر جنگ اسرائیل را قاتل و جنایتکار خواندند و از مقامات کشورشان خواستند با وی دیدار و گفت وگو نکنند.

تظاهرکنندگان شعار می دادند:«قاتل فلسطینی ها را از کشور اخراج کنید»، «یونان جای جنایتکاران نیست»، «قاتل کودکان فلسطینی به خانه ات برگرد» «ملت فلسطین پیروز است».

خبر دیگر اینکه سخنرانی عضو عرب پارلمان اسرائیل با اعتراض یک نماینده اسرائیلی به هرج و مرج و درگیری لفظی منجر شد و نماینده صهیونیست به سوی تنها فلسطینی عضو کنست رژیم صهیونیستی لیوان آب پرتاب کرد.

این نماینده صهیونیست در اعتراض به سخنان نماینده فلسطینی گفت که قصد تحریک کردن علیه حکومت را دارد و باید از مجلس خارج شود که با اعتراض نماینده عرب مواجه شد.

از دیگر اخبار فلسطین اینکه در حالی که هنوز چندماه از امضای توافق آشتی ملی فلسطین میان جنبش فتح و حماس نمی گذرد بار دیگر نشانه های اختلاف میان این دو جنبش پیدا شده است به طوری که جنبش فتح اعلام کرد که قصد دارد این توافقنامه را دوباره ارزیابی کند.

پیشتر مسئولان جنبش فتح و حماس با برگزاری نشست در ماه دسامبر در قاهره بر ضرورت پایان دادن به اختلافات دو جانبه تاکید کرده بودند.

این در حالی است که جنبش حماس اعلام کرد که جنبش فتح قصد اجرای توافقنامه آشتی ملی فلسطین را ندارد.

این جنبش همچنین اعلام کرد که محمود عباس، تشکیلات خودگردان فلسطین به مذاکرات صلح با اسرائیل در اردن بیشتر از تحقق وحدت میان فلسطینی ها اهمیت می دهد.