آرشیو چهارشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۲۰
اخبار خارجی
۱۶

با حضور دکتر احمدی نژاد و سران آمریکای لاتین

رئیس جمهور نیکاراگوئه مراسم تحلیف به جای آورد

رئیس جمهور نیکاراگوئه درحالی دوره جدید مسئولیتش را آغاز کرد که جبهه ملی آزادی بخش ساندنیست به رهبری وی، همزمان موفق به کسب دوسوم کرسی های پارلمان این کشور شده است.

به گزارش فارس از منطقه آمریکای لاتین، دانیل اورتگا رهبر جبهه آزادی بخش ساندنیست نیکاراگوئه دیروز برای دومین دوره پیاپی، در جایگاه ریاست جمهوری این کشور آمریکای مرکزی و طی یک مراسم رسمی کار خود را آغاز کرد.

مراسم انتصاب اورتگا بر عهده نمایندگان جدیدی بود که کار خود را از روز دوشنبه در پارلمان نیکاراگوئه آغاز کرده اند.

مراسم تحلیف رسمی رئیس جمهور نیکاراگوئه در فضایی آرام و با حضور نیروهای پلیس برگزار شد.

اورتگا نخستین رئیس جمهور نیکاراگوئه است که پس از انقلاب ساندنیستی 1979 که به سقوط دیکتاتور «آناستاسیو سوموزا» (که 42 سال بر این کشور حکومت کرد) منجر شد، بار دیگر به این سمت انتخاب می شود.

اورتگا در انتخابات ششم نوامبر گذشته (15 آبان ماه) توانست 62 درصد آرا را به دست آورد؛ این میزان آرا دو برابر میزان رایی بود که «فابیو گادنا» نزدیکترین رقیب وی که یک راستگرای 80 ساله بود، به دست آورد. همه نظرسنجی های مستقل پیروزی اورتگا را پیش بینی کرده بودند.

علاوه بر آن، ساندنیست ها با یک اکثریت راضی کننده وارد پارلمان نیکاراگوئه شدند و دو سوم کرسی های پارلمان را یعنی 63 کرسی از 92 کرسی را کسب کرده اند.

علاوه بر دکتر احمدی نژاد که هم اکنون در آمریکای لاتین به سر می برد و هوگوچاوز رئیس جمهور ونزوئلاو چند تن از روسای جمهور منطقه نیز در مراسم تحلیف حضور داشتند.

نیکاراگوئه کشوری در آمریکای مرکزی و پایتخت آن ماناگوآ است این کشور 130 هزار کیلومتر مربع مساحت و نزدیک به شش میلیون نفر جمعیت دارد.