آرشیو چهارشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۲۰
اخبار اقتصادی
۴

ایجاد 2000 پیشخوان جدید دولت الکترونیک تا پایان سال جاری

معاون تحول و نوسازی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور از راه اندازی 2 هزار پیشخوان جدید دولت الکترونیک در کشور تا پایان سال جاری خبر داد.

احمد بزرگیان در گفت وگو با فارس با بیان اینکه در حال حاضر 18 هزار دفتر پیشخوان خدمات دولت الکترونیک در کشور وجود دارد، افزود: تا پایان سال جاری 2 هزار دفتر پیشخوان جدید در کشور ایجاد می شود. وی یادآور شد: خدمات ارائه شده در دفاتر پیشخوان دولت الکترونیک متفاوت است، به گونه ای که در استان لرستان 196 خدمت و خراسان رضوی 184 خدمت ارائه می شود و زمینه تا ارائه 200 خدمت در این استان فراهم شده است و استانهای مختلف به تناسب همکاری دستگاه دولتی خدمات متفاوت ارائه می کنند، اما به طور میانگین 120 خدمت در دفاتر پیشخوان دولت الکترونیک در کشور ارائه می شود.

معاون تحول و نوسازی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور تاکید کرد: در حال حاضر 10 هزار دفتر پیشخوان دولت الکترونیک در روستاها وجود دارد که تا پایان سال 500 دفتر جدید پیشخوان اضافه می شود و عمده خدمات مورد نیاز روستائیان در آن ارائه می شود.

بزرگیان در مورد دورکاری کارمندان گفت: 20 درصد از کارمندان دولت به صورت دورکار تبدیل شده اند و برای سال های آینده این طرح گسترش پیدا می کند و در تهران و شهرستانها و مراکز استانی هم طرح دورکاری اجرا می شود.

وی در مورد تعداد کارمندان دورکار گفت: عدد دقیقی وجود ندارد، اما تعداد کارمندان دورکار کم نشده و در برخی موارد افزایش یافته است.

بزرگیان تاکید کرد: دورکاری یکی از 10 برنامه تحول اداری است که با تفاهمنامه با دستگاه های اجرایی اجرا می شود و مشاغل قابل انجام به وسیله دورکاری در دستگاه ها مشخص شده است.