آرشیو چهارشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۲۰
اخبار اقتصادی
۴

بومی سازی تجهیزات پروژه های نفت و گازکشور

مراسم بهره برداری و بارگیری اولین جکت فازهای 20 و 21 پارس جنوبی و یکی از سه پایه های فازهای 17 و 18 این میدان مشترک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران، نخستین جکت طرحهای (فازهای) جدید پارس جنوبی صبح دیروز در کارگاه شرکت تاسیسات دریایی ایران در خرمشهر تکمیل و بارگیری شد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در آئین بهره برداری از جکت ها و سازه های دریایی فازهای 17، 18 و 21 و 20 پارس جنوبی، با تقدیر و قدردانی از تلاش شرکتهای سازنده و پیمانکار طرحهای توسعه پارس جنوبی اعلام کرد: اجرای این برنامه در راستای پیگیری و تحقق راهبرد وزارت نفت درخصوص تسریع در توسعه بخش دریایی فازهای میدان مشترک پارس جنوبی صورت گرفته است.

موسی سوری با بیان اینکه مراحل ساخت نخستین جکت فازهای 20 و 21 پارس جنوبی تنها 5 ماه به طول انجامیده است گفت به این ترتیب با ساخت این سازه دریایی بالاترین رکورد ساخت و بهره برداری از جکت ها در اختیار شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران قرار گرفت.

وی با اشاره به توسعه توانمندیهای داخلی مبتنی بر فناوریهای جدید افزود: شرکت های پیمانکاری ایرانی در شرایط دشوار اقتصادی در حال رقم زدن رکوردهای جدیدی هستند که این روند می تواند در دستیابی به اهداف زمانبندی اجرایی پروژه های پارس جنوبی موثر و مفید باشد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس پیشرفت های جدید در بخش های طراحی ساخت و اجرای پروژه های نفت و گاز را بیانگر تحقق آرمان توسعه درون زا، بومی و مستقل در صنعت نفت و گاز دانست و گفت: شرکتهای سازنده و پیمانکاران ایرانی با تامین و پوشش نیازهای ملی در مقیاس کیفی بین المللی، ظرفیت ورود به بازارهای جهانی و افتخارآفرینی های گسترده را به دست آورده اند.