آرشیو چهارشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۲۰
اخبار اقتصادی
۴

هشدار دبیرکل اتاق بازرگانی انگلیس درباره رکود اقتصادی

دبیرکل اتاق بازرگانی انگلیس هشدار داد، اقتصاد این کشور در آستانه وقوع موج جدیدی از رکود و بحران قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، جان لانگ ورث افزود: پس از کاهش شدید رشد اقتصادی این کشور در 3 ماه پایانی سال 2011 و تشدید بحران مالی و بدهی منطقه یورو اقتصاد انگلیس در 6 ماه نخست 2012 با خطر رکود و بحران روبرو خواهد شد.

براساس این گزارش اتاق بازرگانی انگلیس که بیش از 8000 عضو دارد از دولت انگلیس خواسته از بخش بازرگانی و تجارت این کشور در سال 2012 میلادی حمایت بیشتری به عمل آید.

جان لانگ ورث دبیرکل اتاق بازرگانی انگلیس دراین باره تاکید کرد: کاهش اعتماد مصرفی به شدت اقتصاد انگلیس را تهدید می کند و اجرای سیاستهای ریاضت اقتصادی از سوی دولت نیز به این نگرانیها دامن زده است.

لانگ ورث افزود: بحران بدهی منطقه یورو نیز تاکنون تاثیرات منفی زیادی بر رشد و رونق اقتصادی انگلیس داشته است، براین اساس رشد بخش صنعت انگلیس طی 3 ماه پایانی 2011 به شدت کاهش داشته است و به پایین ترین حد خود از 3 ماه سوم 2009 رسیده است.

وی اضافه کرد: شرایط در بخش خدمات انگلیس اندکی بهتر از صنعت است، میزان رشد بخش خدمات انگلیس در سال 2011 افزایش نسبی داشته است. بانک مرکزی انگلیس پیش بینی کرده است رشد اقتصادی این کشور امسال به کمتر از 7/0 درصد خواهد رسید.

دولت انگلیس قصد دارد تا سال 2015 میلادی کسری بودجه این کشور را به صفر برساند.