آرشیو پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۰، شماره ۵۰۰۷
ایران زمین
۱۱

اجازه واردات دام به سیستان و بلوچستان

زاهدان - خبرنگار با هدف تنظیم بازار گوشت کشورخصوصا سیستان و بلوچستان، واردات دام از کشور پاکستان به این استان مجاز اعلام شد.

علی محمد استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با تصمیم های صورت گرفته، دام پس از ورود به این استان کشتار شده و در بسته بندی های مختلف به بازار مصرف ارسال می شود.

وی افزود: سیستان و بلوچستان 20 هزار ظرفیت قرنطینه دام دارد که احشام پس از ورود به کشور برای طی مراحل تشخیص سلامت، در این مراکز نگهداری می شود، در این رابطه هیچ دستگاهی اجازه خروج دام زنده را از سیستان و بلوچستان ندارد و باید دام ها پس از ورود به 24 محل پیش بینی شده قرنطینه دام منتقل شوند.

آزاد با اشاره به این که محدودیتی در واردات دام وجود ندارد، بیان کرد: دام ها پس از نگهداری در این مراکز و تایید سلامت، پلاک کوبی شده و به کشتارگاه های صنعتی ارسال می شود.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: دولت در بخش کشتارگاه ها و صنایع بسته بندی استان 4 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده است.

آزاد یادآورشد: با قانونمند شدن واردات دام نه تنها از قاچاق آن جلوگیری می شود بلکه با گذراندن مراحل قرنطینه ای و منجمد کردن گوشت، سلامت شهروندان به لحاظ ابتلابه بیماری های مشترک دام و انسان هم تامین می شود.