آرشیو دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۰، شماره ۳۳۶۴
اقتصادی
۴

دولت احتمال افزایش یارانه نقدی اسفند را منتفی نمی داند

یارانه نقدی اسفند چه زمانی واریز می شود؟

با به نیمه رسیدن اسفند، هنوز هیچ مقام مسوولی درباره زمان واریز یارانه نقدی این ماه اظهارنظر نکرده است.

به گزارش «جام جم»، یارانه های نقدی که اوایل اجرای قانون هدفمندی، در نخستین روزهای هر ماه به حساب واجدین شرایط واریز می شد بتدریج به هفته اول و سپس هفته دوم ماه موکول شد.

اما از ماه گذشته یعنی بهمن واریز یارانه نقدی به هفته سوم کشیده است. البته یارانه نقدی اسفند از شرایط متفاوتی برخوردار است چرا که بنا بر اعلام وزیر اقتصاد احتمال افزایش یارانه نقدی در همین ماه و کلید خوردن مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها منتفی نیست. با این حال هنوز مشخص نیست که تاخیر در پرداخت یارانه نقدی اسفند ناشی از همین واقعیت است یا دلایل دیگری در پس آن وجود دارد.

این در حالی است که یک مقام آگاه که نامش فاش نشد از واریز یارانه نقدی اسفند ظرف 2 تا 3 روز آینده خبر داده است.به گزارش فارس، این مقام آگاه در سازمان هدفمندی یارانه ها با بیان این که احتمالاتا روز چهارشنبه یارانه های نقدی واریز می شود، افزود: فعلاامکان افزایش یارانه نقدی وجود ندارد مگر این که از 10 میلیون نفری که برای انصراف داوطلبانه از دریافت یارانه مکاتبه شده است دست کم 5 میلیون نفر انصراف دهند تا بودجه برای افزایش یارانه بقیه وجود داشته باشد. این مقام آگاه گفت: در حال حاضر رئیس سازمان هدفمندی یارانه ها مرتب از سازمان های درگیر مانند خزانه کل کشور و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی پیگیری می کند که یارانه ها به موقع به حساب مردم واریز شود. وی افزود: هنوز یارانه برخی از دستگاه ها مانند آب و فاضلاب پرداخت نشده است.

احتمال افزایش یارانه نقدی اسفند برای اجرای فاز دوم هدفمندی وجود دارد ولی در صورت افزایش مبلغ واریزی، همان 45500 تومان قابل برداشت است و مازاد بر آن تا قبل از افزایش قیمت ها در سال آینده قابل برداشت نخواهد بود.