آرشیو دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۰، شماره ۳۳۶۴
جهان
۶

تشدید حملات القاعده در یمن

مسوولان محلی یمن دیروز از وقوع 2 حمله انتحاری در جنوب این کشور و کشته شدن دست کم 6 سرباز خبر دادند.

به گفته آنها، عوامل این دو حمله انتحاری عضو القاعده در شبه جزیره عرب بودند. مسوولان محلی یمن همچنین تاکید کردند که اعضای یک گروه وابسته به القاعده که کنترل شهر زنگبار را به دست گرفته اند، به این مواضع نظامی حمله و چندین سرباز را اسیر کردند.

چند روز پیش نیز شبکه القاعده در یمن مسوولیت کشته شدن یک افسر اطلاعاتی آمریکا در بندر عدن و کشتن چند سرباز یمنی را برعهده گرفته بود. اینها نشان می دهد که فعالیت های تروریستی القاعده طی روزهای اخیر در یمن تشدید می شود.

این در حالی است که رئیس جمهور یمن می گوید به مبارزه با القاعده ادامه خواهد داد.

به گزارش ایسنا، عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور یمن در گفت وگو با روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط گفت: یمن به مبارزه با القاعده در داخل خاک خود ادامه می دهد، هر چند القاعده با بهره گیری از شرایط سیاسی و امنیتی موجود و استفاده از اتباع بیگانه از کشورهای مختلف در یمن در حال فعالیت است.وی افزود: ساختار نیروهای امنیتی و مسلح کشور باید توسط یک کمیته نظامی و با کمک کشورهای دوست بازسازی شود.وی در این مصاحبه که اولین مصاحبه اش با نشریات پس از تعیین او به ریاست جمهوری به حساب می آید، افزود: برنامه های ما براساس منافع ملی است و برای اجرای آنها باید تلاش بسیار از خود نشان داد.