آرشیو دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۰، شماره ۳۳۶۴
ایران
۱۵

آشنایی دانش آموزان مشهدی با مشکلات زیست محیطی

طی تفاهم نامه ای میان آموزش و پرورش استان خراسان رضوی و اداره کل حفاظت محیط زیست استان مسائل زیست محیطی به دانش آموزان مقطع راهنمایی استان خراسان رضوی، آموزش داده می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی دراین باره به جام جم گفت: دانش آموزان مقطع راهنمایی استان، تحت آموزش های زیست محیطی در قالب طرح «محیط یارمدارس» قرار می گیرند.

سیدحسین آقامیری افزود: این طرح قرار است در آستانه هفته درختکاری و به صورت آزمایشی در مدارس برخی شهرستان های استان خراسان رضوی اجرا شود و با توجه به بازخوردهای آن بتدریج در مناطق مختلف آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز اجرا خواهد شد.

مدیر بخش آموزش و بهبود فرهنگ و مشاور این طرح در این خصوص گفت: این طرح در گام اول قرار است در 70 مدرسه 35 شهرستان استان خراسان رضوی که به دلیل مجاورت با مناطق حفاظت شده و روستاها با مسائل مرتبط با حوزه حفاظت محیط زیست نزدیکی بیشتری دارند، اجرا شود و با توجه به این که بخش قابل توجه مباحث زیست محیطی در مشهد صورت می پذیرد، پس از کسب نقاط ضعف و قوت سال آینده در دیگر نقاط نیز به مرحله اجرا گذاشته می​شود. سمیعی افزود: فاز دوم این طرح در تمامی مدارس استان و از مهر 1391 اجرایی خواهد شد.