آرشیو دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۰، شماره ۳۳۶۴
ایران
۱۵

هرمزگان با کم آبی دست و پنجه نرم می کند

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان گفت: بحران کم آبی همچنان در هرمزگان پابرجاست و به همین خاطر استان نیازمند تکرار اعتبارات سال 90 است.

به گزارش فارس، عبدالحمید حمزه پور خشکسالی های موجود و دامنه دار 30 ساله در هرمزگان را بی سابقه دانست و افزود: آمارها نشان می دهد هرمزگان آخرین استان از نظر حجم بارندگی و منابع آبی است و به دلیل این خشکسالی های پی در پی چاه ها،قنوات و منابع زیرزمینی آب خشک شده و در وضعیت چالش برانگیز و بحرانی به سر می برد.

وی گفت: این وضعیت می طلبد تخصیص این اعتبارات منحصر به سال 1390 نباشد و در سال های آینده نیز اعتبارات به همین روند اختصاص یابد. مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی با اشاره به جذب اعتبارات امسال افزود: توجه ویژه دولت به مبحث آب روستایی در طول سال های گذشته با امسال قابل قیاس نیست و تنها نسبت به سال 1389 بیش از 260 درصد رشد داشته است.

حمزه با بیان این که مجتمع هایی در شهرستان های استان وجود دارد که بیش از 8 سال از آغاز عملیاتی شدن آنها می گذرد، اما هنوز به دلیل نبود تامین اعتبار ناتمام مانده، گفت: با جذب اعتبارات مناسب امسال بخش عظیمی از مشکلات برطرف خواهد شد؛ اما نگران تامین اعتبار مناقصات جدید هستیم.