آرشیو دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۰، شماره ۵۰۲۷
فرهنگ و هنر
۹

تاریخ انتشار آلبوم خواجه امیری مشخص نیست

یکی از مسئولان شرکت پخش «دنیای هنر» اعلام کرد: تاریخ انتشار آلبوم «قصه زندگی»- جدیدترین اثر «ایرج» حسین خواجه امیری- هنوز مشخص نیست.

در حالی که قرار بود خواجه امیری صبح دیروز 14 اسفندماه آلبوم جدید خود را رونمایی کند، طبق اعلام ناشر آلبوم تاریخ دقیقی برای انتشار اثر در نظر گرفته نشده است.

آلبوم «قصه زندگی» که عنوان آن طی انتشار فراخوان برای مخاطبان انتخاب شد، در ژانر پاپ تهیه شده و شامل 8 قطعه است. آهنگسازی و تنظیم قطعات این آلبوم را بهنام خدارحمی و ترانه سرایی اثر برعهده نسرین سیفی بوده است. طبق اعلام دست اندرکاران، قطعاتی از این آلبوم به موسیقی «کوچه بازاری» اختصاص دارد. حسین خواجه امیری (ایرج) در سال 1311 در خالدآباد نطنز به دنیا آمد.

او ردیف های موسیقی را نزد پدرش تعلیم دید و از همان ابتدا در مراسم تعزیه خوانی شرکت می کرد تا نزد تعزیه خوانانی که ردیف و دستگاه داشتند، به یادگیری آواز بپردازد. خواجه امیری در سال 1326 به مکتب استاد ابوالحسن صبا راه یافت و به وسیله او به رادیو ایران معرفی شد. حسین خواجه امیری در دوران فعالیت هنری خود بیش از هزار آواز تصنیف و ترانه در برنامه های مختلف خواند.