آرشیو دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۰، شماره ۵۰۲۷
دین و اندیشه
۱۲
راه یافتگان

صدایی می گفت هنوز فرصت داری

آرمناک پتروسیان پسر 24 ساله، جوانی است که مدعی است پس از تصادفی که داشته و به کما رفته است، صدایی به او می گفته که هنوز برای مسلمان شدن فرصت دارد و همین امر موجب مسلمان شدن او شده است.

آرمناک پتروسیان یکی از آن افرادی است؛ مثل آنچه که همه ما تصور می کنیم، با یک تصادف مثل هزاران تصادفی که هر روز در جهان اتفاق می افتد، دو هفته را در کما به سر برده است.

آرمناک که ماجرای مسلمان شدن خود را به این تصادف و کما رفتنش نسبت می دهد، حالادوست دارد او را «علی» صدا کنند و می گوید: از دو هفته ای که در کما بوده، فقط چند صحنه را به خاطر دارد و صدایی که در گوشش زمزمه می کرد تو هنوز فرصت داری!

وی مدعی است که در کما در یک فضای وسیع قرار داشته و دائم صدایی را می شنیده که به او می گفته؛ هنوز فرصت دارد و به دین اسلام مشرف شود.

پتروسیان در رابطه با گذشته اش و این که چگونه به ایران آمده است، می گوید: من اصالتا ارمنستانی هستم و 20 سال پیش با خانواده ام به تبریز آمدیم و الآن که 24 سال دارم، مقیم ایران هستم، قبلا هم یک بار برای اجرای موسیقی به همراه دوستانم به مکه نیز سفر کرده بودیم و از دیدن خانه خدا و آدم هایی که با لباس سفید به دور آن می چرخیدند، شگفت زده شده بودم و از همان موقع به دنبال یافتن اطلاعاتی در رابطه با دین اسلام و مناسبات مذهبی آن بودم.

وی در رابطه با واکنش دوستان ارمنی خود نسبت به مسلمان شدنش می گوید: هر وقت به آنها می گفتم که می خواهم مسلمان شوم، من را مسخره می کردند و به من می خندیدند و این رفتار آنها موجب شد به این فکر بیفتم که آنجا را ترک کنم و به تهران بیایم و در رشته موسیقی ادامه تحصیل دهم، چرا که می خواستم هر طوری که شده مسلمان شوم. خانواده ام نیز هنوز از مسلمان شدنم بی اطلاع هستند.