آرشیو دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۰، شماره ۵۰۲۷
دین و اندیشه
۱۲

روی خط خبر

150 اثر در نمایشگاه تخصصی آثار کاتبان ممتاز قرآن کریم

مهدی بابایی، مدیر اجرایی مرکز طبع و نشر قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران گفت: 150 اثر در نخستین نمایشگاه تخصصی آثار کاتبان ممتاز قرآن کریم ارائه شده که حاصل تلاش 50 نفر از کاتبان ممتاز قرآن کریم در سراسر کشور است. آثار ارائه شده در این نمایشگاه پس از 10 ماه تلاش و فعالیت در کارگاه های جمعی و آموزشی دارالکتابه به نمایش درآمده که در نوع خود بی نظیر است.

روایتگری دانش آموزان در مناطق عملیاتی جنوب

سرهنگ منصور عیوضی، معاون راویان ستاد مرکزی راهیان نور گفت: حدود 20 نفر از دانش آموزان تهرانی با حضور در مناطق عملیاتی جنوب کشور برای زائران روایتگری می کنند. در سال جاری طبق توافقاتی که با آموزش و پرورش منطقه 18 تهران صورت گرفت، 40 نفر از دانش آموزان پسر دوره متوسطه دارای روحیه بسیجی و توانمند این منطقه برای آموزش روایتگری معرفی شدند. از بین این 40 نفر، 20 دانش آموز مستعد شناسایی شد. این گروه دانش آموزی برای آشنایی بیشتر به مناطق اعزام می شوند و نخستین گروه دانش آموزان راوی با لباس متحدالشکل از بیستم اسفندماه در مناطق یادمانی پاسگاه زید، شلمچه، اروندکنار و طلائیه حضور پیدا می کنند.

فعالیت های قرآنی در فضای مجازی

محمد مهدی بحرالعلوم، معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن الکریم گفت: این سازمان در سال جاری گسترش فعالیت های تبلیغی قرآنی را در فضای مجازی در دستور کار خود قرار داد و توانست بخش های جدید قرآنی را برای استفاده کاربران ارائه کند. این سازمان در ادامه توسعه برنامه های خود در فضای مجازی در قالب پایگاه اطلاع رسانی تلاوت بخش تفسیر قرآن، آموزش حفظ قرآن فایل صوتی و متنی و آموزش مجازی قرآن را راه اندازی کرد.

طرح توسعه مسجدالحرام ماه رمضان پایان می یابد

تولیت امور مسجدالحرام و مسجدالنبی از پایان طرح توسعه مسجدالحرام در ماه رمضان امسال (مردادماه 91) خبر داد. به نقل از روزنامه «البیان» چاپ امارات، «محمد الخزیم»، نایب رئیس تولیت امور مسجدالحرام، در این باره گفت: طرح های مختلفی در مسجدالحرام در حال اجرا است که مهمترین آن توسعه مسجدالحرام است و ماه رمضان سال جاری پایان می یابد. قرار است فعالیت های مربوط به طرح 24 ساعته انجام شود و بخشی از آن به ساخت مصلی اختصاص یافته است تا در ماه رمضان برای نمازگزاران قابل استفاده باشد.