آرشیو دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۰، شماره ۵۰۲۷
بین الملل
۲۷

اخبار کوتاه

اذعان شورای انتقالی لیبی به شکست در زمینه های سیاسی، امنیتی و نظامی

فتحی البعجه، مسئول پرونده های سیاسی شورای ملی انتقالی لیبی تاکید کرد به رغم گذشت چندین ماه از زمان سقوط معمر قذافی، رهبر سابق لیبی شورای ملی انتقالی در زمینه های امنیتی، نظامی و سیاسی کشور و نیز تسلط بر مسائل حیاتی لیبی شکست خورده است. به گفته وی در حال حاضر لیبی با سه معضل امنیتی، نظامی و اقتصادی روبه روست که مسئولان شورای انتقالی باید پیش از 100 روز از انتخاب کنگره ملی آن را حل کند.

سربازان عملیات های ویژه امریکا زیر نظر سازمان سیا می روند

مقامات ارشد پنتاگون در حال بررسی طرح واگذاری کنترل سربازان عملیات های ویژه ارتش امریکا در افغانستان به سازمان سیا پس از سال 2014 هستند. این طرح یکی از چند طرحی است که هم اکنون مقامات پنتاگون در حال بررسی آن هستند. طرح مذکور هنوز به لئون پانه تا، وزیر دفاع، کاخ سفید و یا کنگره ارجاع داده نشده است.

باج خواهی القاعده از اروپا

یک گروه وابسته به شبکه القاعده که در ماه اکتبر 3 امدادرسان اروپایی را در الجزایر ربوده بود، برای آزادی آنها مبلغ 30 میلیون یورو (39 میلیون دلار) باج درخواست کرد.گروه یاد شده که خودش را جنبش برای وحدت و جهاد در غرب آفریقا، معرفی می کند، مبلغ یاد شده را در ازای یک زن و مرد اسپانیایی و یک زن ایتالیایی درخواست کرده است.

ارسال نامه های تهدیدآمیز به مسلمانان در آلمان

در ادامه اقدامات بیگانه ستیزانه یک گروه افراطی در آلمان اقدام به ارسال نامه های تهدیدآمیز به اتباع ساکن این کشور از جمله مسلمانان کرد.در این نامه ها تمامی خارجیان غیراروپایی بویژه ترکها، سیاه پوستان، دو رگه ها و مسلمانان تهدید شده اند که اگر تا اول ماه آگوست سال2012 آلمان را ترک نکنند از کشور اخراج خواهند شد.