آرشیو دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۰، شماره ۵۰۲۷
بین الملل
۲۷

تیتر یک

پاکستان تودی (پاکستان)...

رئیس حزب مردم جان سالم بدر برد

آفتاب احمدخان شیرپائو رئیس حزب مردم پاکستان دیروز همراه با هیاتی در شهر پیشاور مورد سوءقصد گروهی ناشناس قرار گرفت اما به رغم کشته شدن دو نفر از همراهان وی بعد از درمان سرپایی از بیمارستان مرخص شد.

ساندی تایمز (انگلیس)...

تیرها بر در و دیوار

در یک افتضاح تازه شغلی در انگلیس، دیروز اعلام شد در تست جدیدی که برای تعیین آمادگی و کفایت ماموران پلیس در سطح این کشور انجام شده 27 هزار مامور پلیس در آزمون های تیراندازی مردود شده و تیرهای خود را به جای هدف، به در و دیوار زده اند.

نشنال (امارات)...

برنامه ای پرهزینه و کم ثمر در لیبی

برنامه دولت جدید لیبی برای کمک رسانی به سربازان مجروح ارتش این کشور و همچنین سایر اتباع لیبی که در خارج از کشور نیاز به رسیدگی پزشکی عاجل داشته باشند، با یک شکست تلخ و در هم ریختگی عجیب مواجه

شده است.

در حالی که محمود جبرئیل نخست وزیر سابق لیبی گفته بود این پروژه 400 میلیون دلار هزینه دارد، به گفته عبدالرحیم الکیب که جانشین او شده هزینه های این امر به دو برابر بالغ شده و بسیاری از اهالی لیبی از دریافت کمک های ناکافی ابا دارند.

ایندیپندنت (انگلیس)...

کامرون و تاکید بر اصلاحات ریسک آمیز

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس دیروز مدعی شد تردیدی در ادامه برنامه های به اصطلاح اصلاحات سیاسی –- اجتماعی خود در این کشور ندارد و حاضر نیست ازتقویت پروسه های ناقص تحصیلی و رسیدگی به طبقه مستمند در انگلیس دست بردارد.

این در حالی است که اندرو لنزلی در اعتراض به تغییرات تهدید به ترک پست دولتی خود (وزارت بهداری) کرده است.

عرب نیوز (عربستان)...

حضور ناکافی زنان در پارلمان های آفریقا

مطالعات جدید سازمان موسوم به اتحادیه بین المجالس مشخص ساخت که به رغم تغییر و تحولات وسیع اخیر در کشورهای شمال آفریقا - تونس، مصر و لیبی و تغییر حکومت های آنان شمار نماینده های زن در سیستم های پارلمانی این کشورها هنوز پائین تر از حد نصاب های رایج است.