آرشیو پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۲۳۸۵
حادثه
۱۲

فرمانده پلیس کشور: امنیت داخلی ارتباط مستقیم با امنیت مرزها دارد

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به ارتباط مستقیم امنیت داخل کشور با امنیت مرزها افزود: اجازه نخواهیم داد عده یی برای سودجویی، امنیت مرزهای کشورمان را به مخاطره بیندازند. به گزارش ایسنا، سردار اسماعیل احمدی مقدم در مراسم پایانی رزمایش والفجر با اشاره به اینکه هر قدر عرصه در مرزهای خاکی بر قاچاقچیان تنگ شده است قاچاقچیان به مرزهای آبی روی آورده اند، اظهارداشت: تقویت نیروهای دریابانی در دستور کار پلیس است.

احمدی مقدم با اشاره به اینکه قاچاق به عنوان یک پدیده شوم به شمار می رود افزود: شاید قاچاق برای کوتاه مدت برای ساحل نشینان سودآوری داشته باشد اما سود بالای آن برای قاچاقچیان و ناامن کنندگان مرزهاست. وی در ادامه با بیان اینکه تامین امنیت مرزهای آبی و خاکی همکاری و همراهی تمام دستگاه های امنیتی را می طلبد اظهار داشت: خوشبختانه در چند سال اخیر همگرایی به وجود آمده در بین دستگاه ها افزایش امنیت مرزهای آبی - خاکی را به دنبال داشته است.

افزایش 40 درصدی تولید موادمخدر در افغانستان

وی با بیان اینکه یکی از تهدیدات همیشگی برای کشور قاچاق موادمخدر است افزود: طی سال های اخیر با حضور کشورهای اشغالگر در افغانستان تولید موادمخدر 40 درصد افزایش پیدا کرده است. فرمانده ناجا با بیان اینکه ناامنی های متاثر از حضور بیگانگان در شهرهای شرقی ایران محدود به موادمخدر نیست افزود: ساماندهی تروریست ها و خرابکاری ها نیز طی سال های اخیر با هدف ناامن کردن مرزهای ایران دیده شده که شاهد هستیم با حضور تمام نیروهای تامین کننده امنیت توطئه ها خنثی شده است. احمدی مقدم با بیان اینکه ناامنی در حال وداع از منطقه شرق کشور است ادامه داد: زمان زیادی نمانده که منطقه شرق کشور به یک منطقه توسعه یافته و پویا تبدیل شود، هر چه در مرزهای شرقی محدودیت ها زیاد شد مسیر قاچاقچیان به سمت دریا تغییر پیدا کرده که این امر نیاز به تقویت دریابانی را بیش از پیش محسوس کرده است. احمدی مقدم افزود: قاچاق آینده مناطق را نابود می کند و تولید ملی را نیز تضعیف می کند از همین رو دریابانی و نیروهای مربوطه با تمام تلاش طی آغاز سال جاری با برگزاری مانور والفجر به کنترل آب های سرزمینی پرداختند. به گفته وی تداوم و توسعه قاچاق سبب می شود آن گونه که باید در مناطق ساحلی از ساکنان بومی نیروی متخصص تربیت نشود.