آرشیو پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۲۳۸۵
حادثه
۱۲

کشف مهر چهار هزار ساله از مخفیگاه برادران سارق

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان از دستگیری سارقان پنج تخته فرش نفیس متعلق به یکی از تولیدکنندگان فرش ابریشمی دستباف اصفهان و کشف یک عدد مهر سنگی با قدمت چهار هزار ساله به همراه تعدادی اسناد و مدارک، قرآن و سکه های قدیمی از مخفیگاه متهمان خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ حسین حسین زاده در این مورد گفت: اسفند سال 89 یکی از تولیدکنندگان فرش ابریشمی دستباف شهر اصفهان شکایتی مبنی بر سرقت پنج تخته فرش نفیس به ارزش یک میلیارد ریال از منزل خود کرد که تحقیقات وسیعی در این خصوص در دستور کار قرار گرفت. وی افزود: با توجه به اینکه هیچ گونه اثری از سارقان وجود نداشت تحقیقات پلیس به کندی صورت می گرفت تا اینکه یکی از شهروندان تحقیقات پلیس را وارد فاز جدیدی کرد و سرانجام هفته گذشته هنگامی که سارقان قصد فروش یک تخته از این فرش ها به مبلغ 500 میلیون ریال را داشتند فرد خریدار به آنان مشکوک می شود و با پلیس تماس می گیرد که به دنبال تماس این شهروند، ماموران سریعا وارد صحنه شده و مخفیگاه متهمان را شناسایی و هر پنج تخته فرش نفیس را صحیح و سالم کشف کردند و به مالباخته تحویل دادند.

حسین آبادی تصریح کرد: از مخفیگاه این متهمان که دو برادر دارای سابقه موثر کیفری و اعتیاد به ماده مخدر شیشه بودند، یک مهر سنگی قدیمی که طبق نظر کارشناسان میراث فرهنگی قدمتی بالغ بر چهار هزار ساله دارد کشف و ضبط شد.

رییس پلیس آگاهی اصفهان از کشف چندین اوراق و اسناد مربوط به گمرک و شهرداری اصفهان با قدمت 200 ساله، قرآن نفیس خطی قدیمی و 28 قطعه سکه مربوط به دوران صفویه و قاجاریه خبر داد و گفت: تعدادی از این آثار تاریخی به صورت ارث به متهمان رسیده اما تعدادی دیگر جزو آثار ملی محسوب شده و به صورت غیرقانونی نگهداری می شدند که تمام آنها به میراث فرهنگی تحویل داده شد.

حسین زاده در پایان خاطرنشان کرد: متهمان برای سیر مراحل قانونی همراه پرونده تحویل دادسرا داده شدند.