آرشیو یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۱۵۳۳
اقتصاد
۵

خبر

سایت های فروش اینترنتی غیرمجاز فیلتر می شوند

مهر: قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت از طراحی لوگوی اعتماد برای ارایه به فروشندگان اینترنتی کالااز سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد و گفت: با هماهنگی صورت گرفته با وزارت ارتباطات سایت های غیرمجاز فروش اینترنتی فیلتر می شوند. «محمدصادق مفتح» از برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت برای فیلتر سایت های غیرمجاز فروش اینترنتی کالاخبر داد و گفت: در شکایاتی که مردم بابت خریدهای اینترنتی کالاداشته اند، مذاکرات وسیعی با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صورت گرفت که بر این اساس مقرر شده آن دسته از سایت هایی که در فروش اینترنتی کالاهای خود تقلب می کنند، فیلتر شوند.

وام زیر 10میلیون تنها با یک ضامن

فارس: رییس کل بانک مرکزی گفت: عملکرد موسسات مالی و اعتباری به دقت بررسی می شود و در صورت بروز تخلف و توجه نکردن به اخطارهای بانک مرکزی، مجوز فعالیت متخلفان باطل و موسسه آنها بسته خواهد شد. محمود بهمنی با تذکر مجدد به بانک ها برای پرداخت تسهیلات خرد به متقاضیان گفت: همان طور که بارها اعلام شده است، باز هم اعلام می کنیم؛ وام های تا سقف 10 میلیون تومان با یک ضامن قابل پرداخت است و اگر ما متوجه شویم همکار ما در این زمینه قصور کرده، با متخلفان برخورد می شود و اگر کسی به موارد اینچنینی برخورد کرد، به بانک مرکزی اعلام کند و ما وارد قضیه می شویم.

بازار صادرات تخم مرغ ایران در حال شکستن

فارس: در حالی امسال صد هزار تن مازاد تولید تخم مرغ در کشور وجود دارد و ترکیه به تازگی برای حذف ایران از بازارهای منطقه به صادرات هر کارتن تخم مرغ 13دلار یارانه می دهد اما هنوز برنامه صادراتی در کشور نیست و پیشنهاد جایزه صادراتی هم مسکوت مانده است. براساس این گزارش به دلیل فراوانی عرضه تخم مرغ در سال جاری قیمت به شدت کاهش یافت طوری که تولید کنندگان نصف قیمت تمام شده فروختند که به گفته آنها صنعت مرغداری کشور روزانه 5/1 میلیاردتومان ضرر می بیند. در حال حاضر کشور امسال صد هزار تن مازاد تولید تخم مرغ دارد که نیازمند اتخاذ برنامه صادراتی است، تخم مرغ ها در انبارها انباشته شده و به ناچار و برای جلوگیری از فساد توسط دوره گردها روی وانت بارها به فروش می رسد.