آرشیو دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۱، شماره ۱۵۴۰
ادب و هنر
۱۵

گزارش تصویری

فیلم سینمایی «نارنجی پوش» تازه ترین اثر داریوش مهرجویی با حضور بازیگران و دست اندرکاران این فیلم در تالار ایوان شمس به نفع کودکان نیازمند روی پرده می رود. این نمایش خصوصی با هدف حمایت از دانش آموزان بااستعداد نیازمند تحت حمایت بنیاد کودک برگزار خواهد شد و عواید حاصل از این اکران به این دانش آموزان اهدا می شود. این مراسم امروز دوشنبه هشتم خرداد، از ساعت 20 الی 22 در تالار ایوان شمس (تالار حرکت سابق) واقع در ابتدای بزرگراه کردستان، برگزار خواهد شد. علاقه مندان برای تهیه بلیت می توانند با موسسه خیریه رفاه کودک و شماره های 88768969 و 09126087618 تماس حاصل فرمایند.

محسن امیریوسفی کارگردان جوان سینمای ایران که از هفته گذشته به دلیل گرفتگی عروق مغزی در بیمارستان «توس» بستری است، به «ایسنا» گفت: تنها نشانه بیماری، سردردهایی بود که داشتم و البته آنها را جدی نمی گرفتم و آقای دکتر امید روحانی بودند که بیماری ام را متوجه شده و پیگیری های ایشان باعث شد که وضعیت سلامتی ام وخیم نشود. فکر کنم این اولین باری است که یک منتقد سینما باعث نجات جان یک فیلمساز می شود! جالب است که دکترها می گفتند اگر این تشخیص و پیگیری چهار، پنج ساعت دیرتر انجام می شد، احتمالابه کما می رفتم چرا که لخته خونی در رگ ها ایجاد شده بود. هرچند می گویند لختگی خون حاصل فشار های عصبی است که متاسفانه این فشار ها روی بسیاری از همکاران ما وجود دارد. جالب است که تازه دوستانی مانند آقای کاهانی به من می گویند «تو کف خونسردی در سینما هستی»!

مجموعه تئاتر شهر طی سال های گذشته صدمات بسیاری دیده است. بنای این مجموعه بارها و بارها به دلیل حفاری و ساخت وسازهای مختلف در ضلع شمالی و جنوبی مجموعه آسیب دیده است و وقتی گرد این بنا می چرخیم ترک ها و تخریب های موجود در نمای آن خودنمایی می کنند. قدمی برای ترمیم بنای تئاتر شهر صورت نگرفته است. این در حالی است که نه تنها اقدامی برای ترمیم نمای مجموعه تئاترشهر نشده بلکه بخشی از نمای ضلع جنوبی مجموعه تئاتر شهر نیز تخریب شده تا میزبان ژنراتورهای برق این مجموعه باشد. در فضای مجاور ورودی کارگاه دکور مجموعه تئاتر شهر دو حفره ایجاد شده و ایجاد این حفره نتیجه ای نداشته جز تخریب سنگ های قدیمی نمای مجموعه تئاتر شهر.