آرشیو سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۱، شماره ۲۴۰۷
ورزش
۱۵

بازیکن سالاری و لیدرسالاری در استقلال

مهندس امیر رضا واعظی آشتیانی

1- من از زمانی که از ورزش و سازمان تربیت بدنی رفتم، هیچ ارتباطی با عوامل و مسوولان این حوزه نداشته و ندارم. همیشه معتقد بودم عملکرد افراد در جایگاه مدیریت توسط آیندگان و افکار عمومی قضاوت خواهد شد. آقای رسولی نژاد حتما زمان مدیریت من را دیده که گفته استقلال در آن مقطع اصولی اداره می شد. قطعا ایشان به این نکته رسیده که مدیریت بنده از اصول و فرمول درستی برخوردار بوده است.

2- مطمئن باشید تا زمانی که خودم تشخیص ندهم برای کار اجرایی به فوتبال برنمی گردم. فعلابه لحاظ اقتصادی شرایط خوبی دارم و در آرامش کارهایم را انجام می دهم. به نظر من الان مدیران خیلی کمی داریم که به صورت حرفه یی و درست کار کنند و تنها می توان از علیرضا رحیمی نام برد که با وجود جدایی 6 بازیکن اصلی اش تیم را در فضایی آرام به موفقیت رساند.

3- استقلال در دو فصل گذشته دچار بحران مدیریتی بود. در این دو فصل اخیر آرامشی در این باشگاه ندیدیم و همه مشکلات درون ساختاری و سیستمی بود. سرمربی هر لحظه منتظر تعویض بود، بازیکن سالاری و لیدرسالاری هم بیداد می کرد. استقلال باید با 6، 7 امتیاز فاصله، قهرمان لیگ می شد نه اینکه در رتبه سوم بایستد.

4- ما که به استقلال رفتیم حساب دولتی باز کردیم و برای همه بازیکنان حساب شخصی. هیچ وقت پول به دست بازیکن نمی دادیم یا اینکه چک به سرپرست بدهیم و بگوییم آن را نقد و بین بازیکنان تقسیم کند. شنیده ام که فتح الله زاده گفته با 10، 11 میلیارد تومان تیم بسته است. احتمالااستقلال مثل دو فصل پیش سپاهان بسته شده بود که سپاهانی ها می گفتند 12 میلیارد هزینه کرده اند اما بعدها صحبت از 20 میلیارد شد.

مدیرعامل سابق استقلال