آرشیو چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۲۴
صفحه آخر
۲۰
رنگ آسمان

رگبار بهاری در نوار شمالی

احسان مرادی

طی روزهای این هفته الگوی جوی در بیشتر روزها شبیه هم بوده است؛ به این ترتیب که در مناطقی خاص از کشور بارش بهاری داشتیم و در مناطقی دیگر نفوذ ریزگردها پیاپی تکرار شده است. این الگوی تکراری همچنان ادامه دارد.

دیروز: روز گذشته و در ساعات بعدازظهر تا شب در نوار شمالی از شمال غرب تا شمال شرق و ارتفاعات رشته کوه البرز، بارش های پراکنده گاهی همراه با رعد و برق یا تگرگ را شاهد بودیم. این بارش ها در سواحل دریای خزر و بخصوص استان سبز و زیبای مازندران چشمگیرتر بود. در سایر مناطق وزش باد نسبتا شدید و گرد و خاک در طول روز پدیده چیره بود. همچنین هوای برخی مناطق نیمه غربی و بخصوص جنوب غربی غبارآلود بود. نکته دیگر ادامه افزایش دمای بیشینه هنگام بعدازظهر در بیشتر مناطق میهن بود.

امروز: امروز ادامه بارش های رگباری در ساعات بعدازظهر تا شب و در مناطقی از نوار شمالی، از شمال غرب تا شمال شرق را انتظار داریم. این بارش ها جدی تر از دیروز خواهد بود. همچنین بتدریج از امروز و با تشکیل مجدد کانون هایی از ریزگردها در کشورهای عربی همسایه، انتظار نفوذ مجدد این مهمان ناخوانده به نیمه غربی وجود دارد. طی امروز دمای هوا در بیشتر مناطق بازهم افزایش خواهد داشت.

آینده نگری: طی روزهای آینده رگبارهای بهاری در نوار شمالی تداوم دارد. همچنین نفوذ ریزگردها طی روزهای آینده به نیمه غربی تا حدی جنوبی و مرکزی ادامه خواهد داشت. نکته مهم دیگر ادامه افزایش دما تا روز جمعه در بیشتر مناطق است. همان طور که از ابتدای هفته گفته بودیم، روزهای گرمی در راه است، البته خوشبختانه از ابتدای هفته آینده کاهش نسبی دما از سمت نوار شمالی میهن شروع می شود که بیشتر در نیمه شمالی محسوس خواهد بود.