آرشیو چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۲۴
صفحه آخر
۲۰
حاشیه خبر

یک منفی و یک مثبت در کارنامه هیات مدیره استقلال

امید توفیقی

امیر قلعه نویی بر خلاف علی دایی که به نماد اعتراض پرسپولیسی ها تبدیل شد، از آبی ها دور نماند تا استقلال با سرمربی مورد علاقه اکثریت هوادارانش روزهای آرامی را پیش رو داشته باشد.

پارسال همین روزها بود که حبیب کاشانی سرپرست وقت باشگاه پرسپولیس اشتباه ویرانگری مرتکب شد و صرف نظر از توانایی های فنی علی دایی، چشم بر مربی مورد علاقه هواداران باشگاه بست تا خیلی زود و در همان هفته اول لیگ یازدهم، دایی به نماد اعتراض هواداران تبدیل شود. در نتیجه اتفاق بی نظیر رویارویی هواداران و باشگاه، زمین خوردن حمید استیلی و خدشه دار شدن اعتبار حرفه ای دنیزلی را به دنبال داشت و سرخ ها بدترین سال تاریخ خود را تجربه کردند. اما امسال استقلال با سرمشق قراردادن تجربه اردوگاه رقیب، اشتباه کاشانی را تکرار نکرد و با تن دادن به خواسته هوادارانش امیر قلعه نویی را دوباره در راس کادرفنی قرار داد تا حداقل با خیال آسوده از جانب سکوها با آرامش به استقبال لیگ دوازدهم برود.

هرچند این اقدام هیات مدیره باشگاه استقلال در انتخاب سرمربی به مذاق هوادارانش بسیار خوش آمد اما معرفی شتابزده سرمربی فصل بعد در شرایطی که هیات مدیره روی خوشی به باقی ماندن علی فتح الله زاده به عنوان مدیرعامل باشگاه نشان نمی دهد، به لحاظ مدیریتی می تواند چالش هایی را در طول فصل برای این باشگاه به دنبال داشته باشد.

مربی ای که مستقیما از سوی هیات مدیره اختیار تام دریافت می کند قدر مسلم در فراز و نشیب های فوتبال و به محض بروز هر گونه اختلاف نظر با مدیرعامل بعدی، بر خلاف ساختار تشکیلاتی یک باشگاه حرفه ای زورش به مدیرعامل می چربد.

روی همین حساب می شود گفت هیات مدیره استقلال در اولین تصمیم مهم و تاثیرگذار فصل جاری یک امتیاز مثبت و یک امتیاز منفی گرفت و باید دید در طول فصل آینده این تصمیم چه پیامدهای مثبت و منفی برای این تیم خواهد داشت.