آرشیو چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۳۳
جهان
۶

حال حسنی مبارک وخیم است

پس از اعلام حکم حبس ابد برای حسنی مبارک، وی طی چند هفته گذشته حال نامساعدی داشته و حتی اخبار ضد و نقیضی در مورد مرگ وی مخابره شده است. در تازه ترین اخبار، یک منبع پزشکی اعلام کرد، حسنی مبارک، رئیس جمهوری سابق مصر از زمان صدور حکم حبس ابد دوبار ایست قلبی داشته و پزشکان به وی شوک الکتریکی داده اند.

به گزارش ایسنا، خبرها حاکی از آن است که مبارک گاهی بیهوش می شود. مبارک هم چنین از ناراحتی روحی و افسردگی شدید و تنگی نفس و فشار خون بالارنج می برد و از خوردن غذا امتناع می کند. از سوی دیگر، وی نیروهای حاکم در مصر را به تلاش برای کشتنش در زندان متهم کرده است. مبارک در گفت وگو با فرید الدیب، وکیل مدافعش عنوان کرد: آنها می خواهند مرا در زندان بکشند. مرا از اینجا نجات بده.

اخبار وخامت حال مبارک در حالی اعلام می شود که مردم این کشور خود را برای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری آماده می کنند. در این میان، برخی از رسانه های داخلی نتایج شمارش آرا در دور دوم انتخابات را اعلام کردند.

در همین راستا، پایگاه الکترونیکی الوفد اعلام کرد نتایج شمارش آرای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر در خارج از این کشور حاکی از آن است که محمد المرسی نامزد حزب آزادی و عدالت شاخه سیاسی اخوان المسلمین بر رقیب خود احمد شفیق پیشی گرفته است.

به موجب این نتایج، محمد المرسی 75 درصد و احمد شفیق 25 درصد آراء مردمی را در خارج مصر کسب کرده اند. دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر در کشورهای خارجی سوم تا نهم ژوئن (14 تا 20 خرداد) برگزار شد. ایرلند، نروژ، فنلاند، استونی، عمان و عربستان از کشورهایی هستند که محمد مرسی بیشترین آراء انتخاباتی را به خود اختصاص داده است.