آرشیو چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۳۳
جهان
۶

چاوز در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلاثبت نام کرد

هوگو چاوز، رئیس جمهور ونزوئلادر میان جمعی از هوادارانش در انتخابات ریاست جمهوری این کشور آمریکای جنوبی ثبت نام کرد تا به تمامی شایعات مبنی بر این که توانایی حضور در تبلیغات انتخاباتی اش را ندارد، پایان دهد. به گزارش ایسنا، رئیس جمهور ونزوئلاسوار بر یک کامیون به سمت شورای انتخابات ملی این کشور برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری آتی حرکت کرد.

صدها نفر از حامیان رئیس جمهور ونزوئلانیز وی را همراهی می کردند. چاوز که لباس هایی به رنگ پرچم ونزوئلابه تن داشت، به همراه دو دختر و برادرش به محل ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری رفت. معاون اول رئیس جمهور ونزوئلاو چند نفر از قانونگذاران این کشور نیز وی را تا دفتر شورای انتخابات ملی همراهی کردند. چاوز امیدوار است بتواند برای سومین دوره 6 ساله به عنوان رئیس جمهور ونزوئلابه کار خود ادامه دهد. این در حالی است که برخی معتقدند او به دلیل ابتلابه سرطان توانایی ادامه کار خود را نخواهد داشت.

چاوز پیش از ثبت نام در انتخابات در بالکن دفتر شورای انتخابات ملی ونزوئلاایستاد و برای حامیان خود دست تکان داد. وی پس از ثبت نام نیز به جمع حامیانش پیوست و چند ترانه محلی را با آنها خواند. رئیس جمهور ونزوئلاهمچنین با اعلام خبر نتایج مثبت آزمایشات در رابطه با وضعیت سلامتی خود اظهار کرد: اعتقاد به خدا و تلاش پزشکان کمک کرد تا به نبرد برای آینده کشور ادامه دهم.

چاوز در حالی رسما برای ریاست جمهوری ونزوئلاثبت نام کرد که یکشنبه هنریک کاپریلس، رقیب انتخاباتی و اصلی او در میان جمعی از هوادارانش برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری به دفتر شورای انتخاباتی ملی مراجعه کرده بود.